شهید آوینی
<
 
انتقاد شديد دبيركل سازمان كنفرانس اسلامی نسبت به سوء استفاده از نام اسلام
دبير كل سازمان كنفرانس اسلامی از مسلمانانی كه از اسلام به عنوان پوششی برای نيل به مقاصد پليد خود استفاده می‌كنند، به شدت انتقاد كرد.

به نقل از Bernama، «اكمل‌الدين احسان اوغلو» كه در آغاز مراسم اخذ مدرك دكترای افتخاری حقوق خود سخن می‌گفت، با بيان اين مطلب افزود: مسلمانانی كه برداشت نادرست و غيرعقلانی درباره اسلام دارند، بايد برای درك حقايق اسلام و آموزه‌های اسلامی تلاش كنند و تنها به سخنان افراد ديگر بسنده نكنند.

وی با انتقاد شديد از افرادی كه از زور و خشونت برای رسيدن به نيات پليد خويش استفاده می‌كنند و سپس اعمال خود را به دين اسلام نسبت می‌دهند، تصريح كرد: اكنون اين سؤال مطرح می‌شود كه چرا در آغاز قرن بيست و يكم مسلمانان به بحران‌هايی دامن می‌زنند كه عواقب ناگوار و خطرناكی دارد و باعث ايجاد اختلاف ميان فرهنگ‌ها و جوامع اسلامی می‌شود.

احسان اوغلو با اشاره به اينكه جامعه بين‌المللی در صورت از بين رفتن اختلافات ميان مسلمانان، قطعا با جهان اسلام تعامل و همكاری خواهد داشت، اظهاركرد: وظيفه مسلمانان اين است كه برای تحقق اين امر ارزش‌های آنان را نيز همگام و همراه با ارزش‌های دينی خود مورد توجه قرار دهيم و به آنان احترام بگذاريم.
 

منبع:خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا)

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo