شهید آوینی
<
 
مسئولان برگزاری كنگره كربلايی كاظم برای معرفی اين معجزه قرآن به دنيای اسلام تلاش كنند
مسئولان و دست‌اندركاران كنگره بين‌المللی كربلايی كاظم ساروقی بايد برای معرفی اين شخصيت بزرگوار و معجزه الهی به دنيای اسلام تلاش كنند.

به نقل از ستاد خبری كنگره بين‌ا‌لمللی كربلايی كاظم ساروقی، آيت‌الله «محسن گركانی» عضو مجلس خبرگان رهبری در ديدار با اعضای ستاد برگزاری نخستين كنگره بين‌المللی بزرگداشت كربلايی كاظم ساروقی، حافظ كل قرآن شدن كربلايی كاظم را معجزه قرن و از افتخارات استان مركزی عنوان كرد و گفت: رخداد عظيم حافظ قرآن شدن كربلايی كاظم ساروقی سرمايه‌ای ارزشمند برای افزيش ايمان افراد جامعه است.

وی در ادامه به برگزاری هرچه باشكوه‌تر اين كنگره تأكيد كرد و افزود: معرفی اين معجزه و عنايتی كه از سوی پروردگار متعال شامل حال كربلايی كاظم ساروقی شده است، بايد برای جهانيان تبيين شود.

در ادامه اين ديدار مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مركزی به ارائه گزارشی از روند برگزاری اين كنگره پرداخت و گفت: كنگره بين‌المللی كربلايی كاظم ساروقی 31 مردادماه و اول شهريورماه سال جاری با حضور شخصيت‌های علمی جهان اسلام در اراك برگزار می‌شود.

يادآور می‌شود، كربلايی كاظم ساروقی فردی امی و بی‌سواد بود كه هيچ‌گاه خواندن و نوشتنن را ياد نگرفته بود، ولی با عنايت خداوند متعال به يك‌باره در جوار بارگاه ملكوتی امامزادگان 72 تن ساروق حافظ كل قرآن كريم شد. وی در طول حيات خويش از سوی مراجع عظام مورد آزمون‌های متفاوتی قرار گرفت.

حضرت آيت الله سيد عبدالله شيرازی (ره) مرجع عالی‌قدر می‌گويد« من ايشان را چند سال قبل كه به جهت گرما و كسالت مختصری به كرمانشاه سفر نمودم، ملاقات كردم به همراه ايشان مشرف به نجف اشرف شديم و قريب چندماه در نجف اشرف بودند و مورد امتحان حقير و عده كثيری از آقايان علماء و اهل علم واقع شدند و انصافا در حفظ قرآن و خصوصيان آن خارق‌العاده است.
 

منبع:خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا)

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo