شهید آوینی
<
 
فتح الاسلام هنوز در نهر البارد با ارتش می جنگد
ارتش لبنان پيشروي مهمي را در استراتژي خود عليه گروه سلفي « فتح الاسلام » در اردوگاه پناهندگان فلسطيني « نهرالبارد » در شمال لبنان و پاكسازي پايگاههاي فتح الاسلام از وجود عناصر اين گروه داشته است.

به گزارش سرویس جهان اسلام از بيروت منابع امنيتي لبنان گزارش كردند درگيري ميان ارتش لبنان و گروه فتح الاسلام به سختي ادامه دارد و ارتش به برخي ساختمانها و پايگاههاي فتح الاسلام تسلط يافته و گروهي از فرماندهان و عناصر فتح الاسلام را در يكي از پناهگاه ها كه اتاق عمليات اين گروه به شمار مي رود محاصره كرده و مانع رسيدن كمك به اين گروه مي شود.

به گفته منابع يادشده همچنين شماري از اعضاي فتح الاسلام در درگيري هاي ديروز كشته شده اند و دست كم جسد 25 تن از اعضاي اين گروه سلفي در اردوگاه موجود است .

از سوي ديگر گروه فتح الاسلام پرتاب موشكهاي كاتيوشا به مناطق شهري خارج از اردوگاه پناهندگان فلسطيني « نهرالبارد » در شمال لبنان را ادامه مي دهد.

به گفته منابع امنيتي ديروز سه موشك به نزديك شهرك ساحلي « كفرملكي » در منطقه عكار در شمال لبنان پرتاب شد كه هنوز درباره تلفات احتمالي آن گزارشي به دست نيامده است .

روز جمعه نيز طي چند مرحله موشكهاي كاتيوشا از داخل اردوگاه نهر البارد به مناطق مدني در شمال به فاصله هاي 2 تا 8 كيلومتري پرتاب شد و زيانهاي مالي در دشتها و باغها به بار آورد .

درگيري ميان دو طرف از سي ام ارديبهشت ماه آغاز شده و شمار كشته هاي ارتش لبنان از روز پنج شنبه گذشته تاكنون به 11 نفر رسيده است .

منبع:خبرگزاری فرهنگ انقلاب اسلامی

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo