شهید آوینی
<
 
صراط مستقيم، بر اساس نص قرآن كريم واحد است
اگر چه عده‌ای در چند سال گذشته صراط‌های مستقيم را مطرح كردند، اما بر اساس نص قرآن كريم، صراط مستقيم واحد است و درك موقعيت‌های اجتماعی و پرهيز از افراط و تفريط در شناخت اين راه موثر است.

به نقل از مركز خبر حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمين سيد هاشم حسينی بوشهری، مدير حوزه علميه قم در ديدار گروهی از پرسنل سپاه پاسداران گفت: براساس روايات ايستابودن و به قهقرا بازگشتن ممنوع است و جمهوری اسلامی با عزت و اقتدار قله‌های افتخار را فتح خواهد كرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری، بالنده و رو به جلو بودن را از خصائص مومنان برشمرد و اظهار داشت: انسان‌های مسئوليت‌پذير و وظيفه‌شناس با تحليل و آسيب‌شناسی گذشته و توجه به شرايط كنونی برای آينده برنامه‌ريزی و از روزمرگی پرهيز می‌كنند.

وی يادآور شد: رزمندگان ما با همين روحيه، دوران 8 ساله دفاع مقدس را اداره و در برابر تمام مشكلات و سختی‌ها ايستادگی می‌كردند.
مدير حوزه علميه قم:
شرط حفظ نعمت، ادای حق خداوندی است و اگر كسی در ادای اين حق كوتاهی كند، خودش را در معرض زوال نعمت قرار داده است.

بوشهری افزود: ملت ايران مانند كوه در برابر توطئه‌ها، شرارت‌ها و سرمايه‌گذاری دشمنان عليه جمهوری اسلامی ايستاده است و به بی‌توجهی خود به جنجال آفرينی‌های غرب افتخار می‌كند.

عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم با تأكيد بر استفاده از فرصت‌ها، شناخت زمان و انتخاب راه مستقيم، تصريح كرد: اگر چه عده‌ای در چند سال گذشته صراط‌های مستقيم را مطرح كردند، اما بر اساس نص قرآن كريم، صراط مستقيم واحد است و درك موقعيت‌های اجتماعی و پرهيز از افراط و تفريط در شناخت اين راه موثر است.

وی در بخش ديگری از سخنان خود، با اشاره به روايات معصومين(ع) خداشناسی، نعمت‌شناسی، راه‌شناسی و دشمن‌شناسی را ضروری دانست و افزود: بايد آثار وجودی نعمت در زندگی فردی و اجتماعی ظهور يابد.

حجت‌الاسلام والمسلمين حسينی بوشهری با بيان اينكه خدا در قبال هر نعمتی كه به بنده‌اش عطا می‌كند، دارای حق است، گفت: شرط حفظ نعمت، ادای حق خداوندی است و اگر كسی در ادای اين حق كوتاهی كند، خودش را در معرض زوال نعمت قرار داده است.

منبع:خبرگزاری قرآنی ایران

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo