شهید آوینی
<
 
اولين امام جمعه منصوب امام خمينی(ره) در خراسان درگذشت
 اولين امام جمعه خراسان بعد از پيروزی انقلاب، ظهر روز 20 تيرماه جاری در مشهد دار فانی را وداع گفت.

 به نقل از پايگاه اطلاع رسانی بصيرت، حجت الاسلام حاج شيخ محسن فقيه اولين امام جمعه خراسان كه بعد از پيروزی انقلاب طی حكمی از سوی بنيانگذار جمهوری اسلامی به اين امر منصوب شد، ظهر روز چهارشنبه به علت بيماری در بيمارستان مهر مشهد دعوت حق را لبيك گفت.

اين عالم ربانی كه هفته گذشته به علت بيماری در بيمارستان مهر مشهد بستری شده بود ، به علت مشكل تنفسی كه بعد از عمل جراحی برای وی به وجود آمد، در بخش ccu بستری گرديد و پس از ساعاتی دار فانی را وداع گفت .

پيكر مطهر مرحوم حجت الاسلام حاج شيخ محسن فقيه امام جمعه زير كوه قائن ديروز از مهديه مشهد به سمت حرم مطهر امام هشتم(ع) تشييع شد و بعد از طواف در آستان ثامن الائمه(ع) به بخش زيركوه قائن انتقال داده شد.

گفتنی است، حجت الاسلام حاج شيخ محسن فقيه امام جمعه بخش زير كوه قائن در سال 1309 متولد شد و بعد از تلمذ كتاب های صرف، نحو و هدايه در نزد پدر از قائن به مشهد عزيمت كرد.

وی در مشهد سيوطی را در محضر استاد بزرگ عرب شيخ علی خاوری، مغنی را نزد مرحوم اديب نيشابوری و شرح لمعه را از مرحوم آيت الله ميرزا احمد مدرس يزدی آموخت.

وی، بعد از رحلت آيت الله بروجردی به بخش زير كوه قائن باز گشته و در آنجا امام جماعت بود و تا شروع انقلاب مردم را به مبارزه با رژيم طاغوت دعوت كرد و اولين امام جمعه خراسان بزرگ بود كه بعد از پيروزی انقلاب از سوی امام راحل منصوب شد و مدت 27 سال نماز جمعه را در اين بخش محروم برپا داشت.

منبع:خبرگزاری قرآنی ایران

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo