شهید آوینی
<
 
علامه فضل الله : جانبداری مفتضحانه شورای امنیت از اسرائیل ملت های منطقه را نگران کرده است
علامه فضل الله با انتقاد از دخالت های سفیر آمریکا در بیروت در امور داخلی لبنان در نامه ای به دبیرکل سازمان ملل متحد تاکید کرد: جانبداری مفتضحانه شورای امنیت از اسرائیل، سبب نگرانی ملت های منطقه شده است.
به نقل از روزنامه النهار،"علامه محمد حسین فضل الله" از علمای برجسته اسلامی در لبنان روزگذشته " گر پیترسن" نماینده شخصی "بان کی مون" دبیرکل سازمان ملل متحد درامور لبنان را به حضورپذیرفت.

"علامه فضل الله" دراین دیدار از دخالت های "جفری فیلتمن"سفیرآمریکا در بیروت درامورداخلی و جزئیات مسائل مربوط به لبنان انتقاد کرد.

نماینده دبیرکل سازمان ملل متحد نیزدراین دیدار گزارشهای بعضی از مطبوعات لبنان را درباره اظهارات "بان کی مون" درباره اینکه نیروهای یونیفل(نیروهای بین المللی مستقر در جنوب لبنان) مرزهای سوریه و لبنان را نیز کنترل می کنند، نادرست خواند و گفت: نقش نیروهای یونیفل به جنوب لیطانی آن هم درخشکی محدود می شود.

ازسوی دیگر "علامه فضل الله" دراین دیدار نامه ای را خطاب به "بان کی مون" ارسال کرد و درآن برتلاش دبیرکل سازمان ملل متحد برای آرام کردن اوضاع لبنان و نه پیچیده کردن آن تاکید کرد.

"علامه فضل الله" درادامه این نامه به این مسئله اشاره کرد که ملت های منطقه نگرانند که جانبداری مفتضحانه شورای امنیت از اسرائیل منجربه ایجاد حالتی از دشمنی و کینه ورزی بین ملت های منطقه وسازمان ملل متحد شود به ویژه که آمریکا ازمحکوم کردن اسرائیل درتمام جنایت هایش خودداری می کند و درمقابل بر مجازات دیگرکشورها مانند ایران به خاطر برنامه هسته ای صلح آمیز آن تاکید دارد.

اظهارات علامه فضل الله همزمان با فرا رسیدن اولین سال ماجراجویی شکست خورده آمریکا و رژیم صهیونیستی در لبنان ایراد می شود.

ارتش رژیم صهیونیستی روز 21 تیر1385 (12 جولای 2006) به بهانه اسارت دو نظامی خود توسط مبارزان لبنانی، از زمین و هوا و دریا، مناطق مسکونی و تاسیسات زیربنایی لبنان را آماج حملات خود قرار داد؛ جنگ نابرابری که 33 روز به طول انجامید.

جنگ ظالمانه و تمام عیار رژیم صهیونیستی به لبنان با حمایت وچراغ سبز آمریکا و سکوت مفتضحانه جامعه بین المللی صورت گرفت، اما ایستادگی جانانانه رزمندگان حزب الله در نهایت به ناکامی طراحان این ماجراجویی شکست خورده منجر شد.

منبع:خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا)

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo