شهید آوینی
<
 
انتشار فصل‌نامه‌ی «گل نرگس» با مقاله‌ی «ويژگی‌های ياران حضرت مهدی(عج) در قرآن»
فصل‌نامه‌ی دانشجويی «گل نرگس» توسط دبيرخانه‌ی انتظار موعود و معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی واحد علوم پزشكی تهران منتشر شد.

راه و بيراه‌ها، ما دعوت به احسنه شده‌ايم نه حسنه، نگرانی‌های منتظران، ويژگی‌های ياران آن حضرت، نقش زنان در انقلاب حضرت مهدی، خود رابيازماييم، سلام بر تو ای فرزند آنان كه، عاشورا به روايت، ايمان ياران حضرت مهدی(عج)، شكوفه‌های انتظار در گلزار ديرينه‌ی اشعار، جهانی شدن آرمان اسلامی و سيطره‌ی غربی و ياران امام(ع) از ميان مستضعفين هستند عناوين بخش علمی و پژوهشی اين فصلنامه است.

آب زلال، كاريكلماتور، پای درس مولا، شاخه‌ی طوبی، جمعه‌های انتظار، وصف ياران باوفايی كه شهيد شدند، بلبلان آسمان و حرف عناوين بخش ادبی اين فصلنامه را تشكيل می‌دهد.

«يادداشت» عنوان بخش پايانی گل نرگس است كه در آن مطالبی با نام نامه‌ای به آقا، سرباز و با خوانندگان به چشم می‌خورد.

در اين فصلنامه با اشاره به ويژگی‌های ياران امام زمان(عج) در قرآن مجيد آمده است: «در قرآن اين كتاب انسان‌ساز و حركت‌آفرين در رابطه با ياران نمونه‌ی حضرت مهدی(عج) يك آيه هست كه بسيار اميدبخش و سازنده است. اين آيه در حقيقت و واقعيت‌هايی است كه اگر به طور جدی و همه‌جانبه تعقيب گردد موانع سر راه را برمی‌دارد و جهان را به استقبال مصلح جهانی حركت می‌دهد.

در قرآن به طور مستقيم مؤمنان را مورد خطاب قرار داده و می‌فرمايد: «ای مؤمنان هركس از شما مرتد شد و از اسلام بيرون رفت، خداوند در آينده جمعيتی را می‌آورد كه دارای اين پنج امتيازند: هم خداوند را دوست دارند و هم خداوند آن‌ها را دوست دارند، در برابر مؤمنان خاضع و مهربانند. در برابر مشركان و دشمنان سرسخت و نيرومندند. به طور پيگيری در راه خداوند جهاد و تلاش می‌كنند. در مسير انجام وظيفه از سرزنش هيچ سرزنش‌كننده‌ای نمی‌هراسند.

اين فضل خداست كه به هركس بخواهد و شايسته ببيند می‌دهد و فضل و رحمت خداوند وسيع است و او بر همه‌چيز آگاه است.»

فصلنامه‌ی دانشجويی گل نرگس به مدير مسوولی زهرا شيخی در 43 صفحه و به بهای 100 تومان منتشر می‌شود.

منبع:خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا)

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo