شهید آوینی
<
 
دشمنان مانع ارائه چهره‌ی حقيقی اسلام به جهان هستند

 رئيس قوه قضائيه:  نيت و خواست دشمنان اسلام اين است كه اجازه ندهند، اسلام صحيح و حقيقی در جهان شكل گيرد و از شواهد و قرائن و فشارهايی كه درحق ملت مظلوم عراق روا می‌دارند، مشخص است كه به دنبال تغيير حكومت در كشور مسلمان عراق هستند.

به نقل از روابط عمومی قوه قضائيه، آيت‌الله سيد محمود هاشمی شاهرودی، رئيس قوه قضائيه، صبح امروز در جلسه مسئولان عالی قضائی، ضمن تسليت شهادت امام هادی(ع) و سالگرد وفات دو مرجع بزرگ و عالی‌قدر، آيات عظام گلپايگانی و اراكی گفت: مسلمانان در سراسر دنيا به‌ويژه در عراق و فلسطين، با ايثار و از خودگذشتگی و شهادت اسلام ناب و تشيع و اهل بيت(ع) را زنده نگه داشته و موجب تثبيت آن شده‌اند.

وی افزود: نيت و خواست دشمنان اسلام اين است كه اجازه ندهند، اسلام صحيح و حقيقی در جهان شكل گيرد و از شواهد و قرائن و فشارهايی كه درحق ملت مظلوم عراق روا می‌دارند، مشخص است كه به دنبال تغيير حكومت در كشور مسلمان عراق هستند.
آيت‌الله هاشمی شاهرودی:
آمريكای توطئه‌گر، دم از دموكراسی می‌زند، در حاليكه خود مبانی دموكراسی را ناديده می‌گيرد و با اعمال فشار و زور سعی در اجرای اهداف زورگويانه خود دارد.

آيت‌الله هاشمی شاهرودی، انتخابات انجام‌شده در كشور عراق را بهترين نوع انتخابات و دموكراسی عنوان كرد و گفت: اين انتخابات در سطح وسيع و به‌صورت آزاد برگزار شد و دموكراسی كه در اين كشور شكل گرفته، در هيچ يك از كشورهای عربی مشابه آن ديده نشده است.

رئيس قوه قضائيه، شركت آحاد مردم عراق در انتخابات اين كشور را بی‌سابقه خواند و افزود: طبيعی است كه وقتی آمريكايی‌ها نتايج انتخابات را برخلاف انتظار و دلخواه خود ديدند، بنای مخالفت گذاشته و اصل انتخابات را زير سؤال برده و به دنبال تغييرات در آن هستند.

وی در ادامه تأكيد كرد: طرح‌هايی كه آمريكا به دنبال پياده‌كردن آنها درعراق است، عملی نشده و مردم و دولت عراق با شجاعت و شهامت اجازه نمی‌دهند كه توطئه‌های آمريكا به منصه ظهور برسد و در اين مبارزه، خداوند بزرگ از عزت مؤمنان و پيروان راستين خود دفاع می‌كند.
هاشمی شاهرودی:
طرح‌هايی كه آمريكا به دنبال پياده‌كردن آنها درعراق است، عملی نشده و مردم و دولت عراق با شجاعت و شهامت اجازه نمی‌دهند كه توطئه‌های آمريكا به منصه ظهور برسد.

رئيس قوه قضائيه، تصريح كرد: آمريكا با اسلام حقيقی، مخالف است و آنچه امروز در عراق می‌گذرد را مخالف اهداف خود می‌داند، چون آنها به دنبال اسلام آمريكائی هستند و اسلامی كه در عراق حاكم است، اسلام سازش‌پذير نيست.

وی تصريح كرد: فشارها و برخوردهای آمريكايی‌ها با نام مبارزه با تروريست عليه مردم عراق، بسيار ناجوانمردانه و غيرمنصفانه است، درحالی‌كه مشخص است منشأ جريانات تروريستی و افراطی‌گری در كشورهای اسلامی و جهان اسلام نبوده و كشورهايی كه به ظاهر با تروريست مبارزه می‌كنند، خود منشأ فعاليت‌های تروريستی هستند.

آيت‌الله هاشمی شاهرودی در ادامه اوضاع فلسطين را نگران‌كننده خواند و يادآورشد: حركت مهره‌های دست‌نشانده آمريكا و اسرائيل، همچون توطئه بزرگی است كه عليه مردم فلسطين و حماس صورت گرفته و به حمدالله خنثی گرديده و وضعيت كنونی حماس در غزه بهتر از گذشته است.
رئيس قوه قضائيه:
آمريكا با اسلام حقيقی مخالف است و آنچه امروز در عراق می‌گذرد را مخالف اهداف خود می‌داند، چون آنها به دنبال اسلام آمريكائی هستند و اسلامی كه در عراق حاكم است اسلام سازش‌پذير نيست.

آيت‌الله هاشمی شاهرودی گفت: آمريكای توطئه‌گر، دم از دموكراسی می‌زند، در حالی‌كه خود مبانی دموكراسی را ناديده می‌گيرد و با اعمال فشار و زور، سعی در اجرای اهداف زورگويانه خود دارد و اين دروغ‌گويی و تزوير در دوران فراعنه و جاهليت قديم هم بدين صورت نبوده كه در دوران جاهليت قرن 21 ديده می‌شود.

رئيس قوه قضائيه، توطئه و فشار دشمنان را بسيار سخت و دشوار عنوان كرد و گفت: اراده خداوند، بر پيروزی صالحان و افشای مكر دشمنان اسلام است و كاملاً مشهود است كه همين راه به پيروزی بزرگی منتهی خواهد شد كه وعده خداوند است.

همچنين در ادامه جلسه مسئولان عالی قضائی، دنباله بحث اصلاح و تدوين لايحه قضائی قانون مجازات اسلامی در دستور كار جلسه قرار گرفت و بحث مربوط به شيوه اثبات قتل و ضرب و جرح با قسامه مطرح شد و پس از بحث و بررسی پيرامون اصلاحات موردنظر، موادی از آن به تصويب مسئولان عالی قضائی رسيد.

منبع:خبرگزاری قرآنی ایران

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo