شهید آوینی

 

بيست و هفتمين دوره مسابقات قرآن منطقه پنج نزاجا آغاز شد

بيست و هفتمين دوره مسابقات قرآن منطقه پنج نيروی زمينی ارتش جمهوری اسلامی ايران(نزاجا) صبح امروز، 16 تيرماه در مشهد آغاز شد.

«نكويی‌ها» مسئول دارالقرآن نيروی زمينی ارتش جمهوری اسلامی ايران با اعلام اين خبر گفت: در اين دوره از مسابقات سه روزه، بيش از 120 نفر از كاركنان رسمی و وظيفه منتخب يگان‌های آماد و پشتيبانی نزاجا با يكديگر رقابت می‌كنند.

وی افزود: اين مسابقات در رشته‌های حفظ كل، 20 جزء، 15جزء، 10 جزء و پنج جزء، تحقيق و درك مفاهيم در دو سطح برگزار می‌شود.

نكويی‌ها اظهار كرد: آيين افتتاحيه اين مراسم، صبح امروز در پشتيبانی منطقه پنج نزاجا در مشهد با تلاوت «محمدجواد پناهی» از قاريان ممتاز كشور برگزار شد و حجت‌الاسلام‌والمسلمين «بهرامی» رئيس اداره عقيدتی سياسی نيروی زمينی ارتش جمهوری اسلامی ايران به سخنرانی پرداخت.

وی در سخنان خود به اهميت تلاوت و حفظ قرآن تاكيد كرد و گفت: قرائت و حفظ قرآن عملی بسيار پسنديده است اما تنها نبايد به اين مراحل اكتفا كنيم بلكه با آشنا شدن با مفاهيم و آموزه‌های قرآنی بايد زمينه اجرای آن در جامعه فراهم شود.

نكويی‌ها اظهاركرد: آيين اختتاميه اين مسابقات در روز 18 تيرماه در پشتيبانی منطقه پنج مشهد با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمين بهرامی و جمعی از مسئولان لشكری و استانی برگزار می‌شود و از برگزيدگان نيز تجليل خواهد شد.

وی افزود: «آقامحمدی، شايسته، دهقان‌زاده، قديانی، هاشمی و نكويی‌ها» از قاريان ارتش قضاوت اين رقابت‌ها را برعهده دارند.

همچنين مسابقات منطقه‌ای نزاجا در هفت منطقه در سطح كشور، از 29 خردادماه آغاز شده و تا 29 تيرماه جاری به طول می‌انجامد. سال گذشته اين مسابقات در هشت منطقه برگزار شده بود.

نفرات برتر اين مسابقات به مسابقات سراسری قرآن نيروی زمينی ارتش كه مهرماه سال‌جاری برگزار خواهدشد، اعزام می‌شوند و نفرات برتر مسابقات ارتش نيز به مسابقات سراسری نيرو‌های مسلح معرفی خواهند شد.

منبع:خبرگزاری قرآنی ایران

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo