شهید آوینی

  هنر بايد در مسير سازندگي و اخلاق جامعه باشد

يكي از مراجع تقليد قم گفت: هنر بايد در مسير سازندگي واخلاق جامعه گام بردارد.
به نقل از ستاد خبري نخستين جشنواره فرهنگي بانوان استان قم، آيت‌الله ناصر مكارم شيرازي طي ديداري با مسئولان كميته‌هاي جشنواره فرهنگي- هنري بانوان استان قم كه توسط اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي برگزار مي‌شود، ضمن تبريك ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) خطاب به دست‌اندركاران گفت: حقيقت اين است كه در مورد مسائل مربوط به زنان در جامعه كم كار شده است و بروز و ظهور مشكلات به واسطه اين سهل‌انگاري‌ها و كم‌كاري‌ها در جامعه است.
وي با اشاره به فشارها و جو خفقان حاكم در رژيم سابق اظهار داشت: در دوران رژيم گذشته كارهاي تخريبي زيادي صورت گرفت كه آواره‌هاي آن هنوز بعد از 28 سال باقي‌مانده است.
آيت‌الله مكارم شيرازي در ادامه افزود: دنياي امروز زنان را به عنوان ابزاري جهت رسيدن به اهداف پليد خود به كار گرفته است و آنچه در مورد مساوات و حقوق زن گفته مي‌شود دروغي بيش نيست.
وي با اشاره به عدم مساوات و حقوق زنان در كشورهاي غربي گفت: با توجه به اينكه كشورهاي غربي از حقوق زنان و مساوات دم مي‌زنند ولي در واقع هيچ اهميتي و مسئوليتي به زنان داده نمي‌شود و براي زنان جز در موارد نادر و رسيدن به اهداف سياسي، اهميتي قائل نيستند.
اين مرجع تقليد شيعه خاطرنشان ساخت: اهميت به حق كارگر، حقوق زن، آزادي بشر سه اصل مهمي است كه مخالفت با آن جزو گناهان نابخشودني است .
آيت‌الله مكارم شيرازي گفت: اخيرا در اخبار از قراردادهايي سخن به ميان مي‌آيد كه حاكي از آن است كه زنان بايد از مساوات برخوردار باشد و همدوش مردان در عرصه‌هاي نبرد، جنگ، ورزش و .. حاضر باشند و حال اينكه اين مسئله چه مشكلي را مرتفع مي‌سازد، مورد سوال است و هيچ اثري جز آثار سوء و مخرب براي زنان بر جاي نمي‌گذارد.
وي در ادامه اظهار داشت: كشورهاي غربي بر اين باورند كه اگر بتوانند حجاب را از زنان ايراني بگيرند توانسته‌اند 50 درصد نظام جمهوري اسلامي را تضعيف كنند و آزادي زن اگر ثمره‌اش متلاشي شدن نظام خانواده، بي‌سرپرستي فرزندان، افزايش آمار طلاق و .. باشد اهميتي ندارد.
اين مرجع تقليد شيعه در ادامه خاطرنشان كرد: ما مي‌توانيم با داشتن خط قرمز توفيق زنان در مسئله تحصيل، اشتغال، ورزش و ساير فعاليت‌هاي اجتماعي را فراهم كنيم.
وي افزود: جدا بودن اماكن ورزشي، علمي و .. زن و مرد نه تنها روند رشد را كاهش نداده و بلكه سبب موفقيت بيشتري مي‌شود و تجارب ما نيز مويد همين مطلب است.
آيت‌الله مكارم شيرازي در ادامه بيان كردند: براي نهادينه كردن حجاب نياز به فرهنگ سازي داريم ولي برخورد باموارد نادري كه كه آگاهانه با نظام و اسلام مخالفت مي‌ورزند، عملا مي‌تواند مفيد باشد.
وي خاطرنشان ساخت: در دنياي امروز شعارها در مورد زنان جنبه انساني ندارد بلكه جنبه سياسي و در مسير منافع نامشروع است و در صورتي كه ببينيد حجاب تامين كننده منافعشان است از طرفداران محكم و استوار آن خواهند ‌شد.
آيت‌الله مكارم شيرازي خطاب به مسئولان كميته‌ها گفت: با توجه به اينكه شما وظيفه سنگيني براي هدايت اقشار مختلف بر دوش داريد بايد توكل به خدا كرده و بدانيد خداوند در بدترين شرايط ياري‌كننده است و سرانجام پيروز خواهيد شد.

منبع:خبرگزاری فارس

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo