شهید آوینی
 
نشست خبری جشنواره بين‌المللی پوشش‌های اسلامی «زنان سرزمين من» برگزار شد

نشست خبری جشنواره بين‌المللی پوشش‌های اسلامی «زنان سرزمين من» صبح امروز سه شنبه 5 تيرماه در استانداری تهران برگزار شد.

با توجه به اقبال عمومی از جشنواره زنان سرزمين من در سال گذشته، امسال نيز در سالی مزين به نام اتحاد ملی و انسجام اين جشنواره به صورت بين‌المللی برگزار خواهد شد.

اين جشنواره كه توانست جايگاه خوبی را به خود اختصاص دهد دبيرخانه آن دائمی شد و فراخوان جشنواره از اوايل خردادماه سال جاری اعلام شد و بروشورهای آن برای كشورهای خارجی به دو زبان عربی و انگليسی از فروردين تا اوايل ارديبهشت ماه سال جاری چاپ شد.

نشست خبری زنان سرزمين من، صبح امروز سه شنبه ساعت 15/9 دقيقه با حضور «فرحناز قند فروش» مشاور استاندار و مديركل امور بانوان استانداری تهران و روابط عمومی استانداری و جمعی از خبرنگاران و رسانه‌های تصويری در استانداری تهران آغاز شد.

گفتنی است: جشنواره بين‌المللی «زنان سرزمين من» 9 تيرماه در هفته زن، با حضور سفرای خارجی و مهيمانان داخلی افتتاح می‌شود و از روز 10 تيرماه بازديد برای عموم از ساعت 9 صبح تا 10 شب آغاز می‌شود بخش و شو زنده لباس اين جشنواره كه بانوان می توانند فقط حضور داشته باشند بعد از ظهرها در 2 سانس از ساعت17/15 تا 30/18 و 30/18 تا 30/19 است و از بازديدكنندگان مبلغ 1000 تومان وروديه گرفته خواهد شد.

در اين نشت خبری« فرحناز قند فروش»، مشاور استاندار گفت: با توجه به اينكه در سال گذشته جشنواره پوشش های اسلامی بانوان با استقبال خوب طراحان و مردم روبه‌رو بود، ما اميدواری پيدا كرديم تا امسال فضای جديدی را برای اين جشنواره در نظر بگيريم.

وی ادامه افزود: در جشنواره بين‌المللی زنان سر زمين من 16 كشور و 22 استان شركت كرده‌اند كه بخش عظيمی به طراحان دانشجويان دانشگاه‌ها اختصاص يافته است و در حال حاضر طرح‌های ارائه شده در بخش داوری هستند.

وی افزود: با توجه به اينكه بخش عظيمی از جشنواره دانشجويان هستند و ممكن بود كه دانشجويی طرح خوبی ارائه بدهد ولی از لحظ مالی در محدوديت باشد دبيرخانه جشنواره بين‌المللی زنان سرزمين من حمايت مجزا از دانشجويان به عمل آورد تا به دليل بنيه مالی از حضور در جشنواره محروم نشوند.

مشاور استاندار در ادامه گفت: داوری اين جشنواره بسيار دقيق است و داوران از اساتيد برجسته دانشگاه شريعتی، علم و فرهنگ و الزهرا هستند.

قند فروش تصريح كرد: با توجه به اينكه سال 86 به نام سال اتحاد ملی و انسجام اسلامی نام‌گذاری شده است استان‌ها و قوميت‌ها و كشورهای اسلامی با نام اتحاد ملی حضور پيدا می‌كنند كه نويد بخش است كه در اين حوزه گسترده‌تر كار كنيم.

وی گفت: در جشنواره بين‌المللی زنان سرزمين من طراحان 16 كشور هند، كنيا، لبنان، تركيه، مصر، افغانستان، تونس، اردون، عربستان، ساحل عاج، فلسطين، مراكش، كويت، مالزی، تونس، اندونزی، سودان و 22 استان حضور پيدا كردند و بعد از آن در 5 استان آذر بايجان شرقی، فارس، اصفهان، مازندران و خراسان رضوی برگزار خواهد شد.

مشاور استاندار در پايان افزود: جشنواره بين المللی زنان سرزمين من با حضور تعدادی از ميهمانان و طراحان، معاون وزارت فرهنگ روسيه، جمعی از كميته زنان كويت و توليد كنندگان و علاقه مندان، 9تيرماه افتتاح می‌شود.

جشنواره بين المللی پوشش های اسلامی با عنوان (زنان سرزمين من) در خيابان حجاب مركز آفرينش های هنری از روز 10 تيرماه از ساعت 9 الی 10 شب برگزار می شود.

منبع:خبرگزاری قرآنی ایران

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo