شهید آوینی
 
طرح جامع قرآنی در شورای انقلاب فرهنگی بررسی می شود است

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در گردهمایی مدیران ادارات کل از ارسال طرح جامع قرآنی کشور به دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی و بررسی آن در آینده نزدیک در صحن شورا خبر داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی حجت ‌الاسلام‌ دکتر سید مهدی خاموشی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی دیروز شنبه 2 تیر ماه در گردهمایی مدیران کل ادارات کل تبلیغات اسلامی سراسر کشور که در محل سازمان دارالقرآن الگریم برگزار شد در تشریح طرح جامع قرآنی کشور گفت: براساس قانون برنامه توسعه چهارم اجرای این طرح برعهده سازمان تبلیغات اسلامی گذاشته شد و سازمان دارالقرآن الکریم هم به عنوان مجری این طرح انتخاب شد.

وی افزود: طرح جامع قرآنی کشور در حال حاضر به دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه شده و در آینده نزدیک به صحن شورا می آید تا مورد بررسی بیشتر قرار می‌گیرد.

حجت الاسلام خاموشی تصریح کرد: مدیران کل ادارات تبلیغات اسلامی سراسر کشور باید با تعامل بیشتر از ظرفیتهای سایر نهادها و وزارتخانه‌ها به ویژه آموزش و پرورش و وزارت کار استفاده لازم را ببرند.

محمد خواجوی رئیس سازمان دارالقرآن الکریم نیز در این گردهمایی با اشاره به روند مناسب نظارت بر عملیات چاپ و نشر قرآن گفت: در حال حاضر 99 تا 100 درصد قرآنهایی که به همت سازمان تبلیغات اسلامی تأیید و مجوز چاپ دریافت می‌کند از غلط های موجود در قرآن های گذشته مبرا هستند.

خواجوی واگذاری امور قرآنی به مردم در راستای اجرای اصل 44 قانون اساسی را یکی از اهداف سازمان دارالقرآن الکریم دانست و یادآور شد: امور قرآنی باید با برنامه‌ ریزی و تحت نظارت مناسب به مردم واگذار شود تا علاوه بر استفاده از ظرفیت مردمی در راستای اجرای این اصل در امور فرهنگی نیز اقداماتی صورت گیرد.

منبع:خبرگزاری مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo