شهید آوینی

 
علمای دینی نقش مهمی در تقریب و شکوفایی مسلمانان دارند
مفتی سوریه به منظور تعمیق روابط میان ایران و سوریه با هیئتی از مجمع تقریب مذاهب اسلامی ایران دیدار و طی آن بر اهمیت نقش علمای دینی در تقریب و وحدت امت اسلام و شکوفایی مسلمان جهان تأکید کرد.

به نقل از اسلامیک نیوز، مفتی سوریه در این دیدار به اهمیت نقش علمای دینی در وحدت کلمه امت اسلامی و عربی اشاره کرد و گفت: این گروه در ایجاد و اشاعه وحدت و تقریب میان مسلمانان جهان نقش به سزایی به عهده دارند و نسبت به خطرات و تعرضاتی که آنها را تهدید می کند، هشدار داد.

شیخ بدر الدین حسون به نقش علمای مسلمان در تقریب و اشاعه بیداری و اطلاع رسانی میان مسلمانان اشاره کرد و گفت: ساخت مدارس اسلامی جدید و همچنین مدارس فقهی  بر اساس مبانی و آموزه های دین اسلام جای تفرقه را می گیرد. 

گروه دینی سوریه نیز در ادامه نسبت به کسانی که می خواهند بذر نفاق، تفرقه و تجزیه میان صفوف ملتهای مسلمانان بکارند و همچنین کسانی که سعی می کنند با اقدامات خود وحدت مسلمانان را از بین برده و به هویت اسلامی و رسالت تمدنی و انسانی مسلمانان هشدار داد  .

اعضای هیئتهای ایرانی نیز تأکید کردند که امت اسلامی باید بر تلاشهای متعرضانه دشمنان اسلام سیطره و تسلط یابند و از اموری که منجر به جدایی و تفرقه میان مسلمانان می شود و در آینده مسلمانان تأثیرگذار است دوری و در ساخت تمدن اسلامی و انسانی مشارکت کنند.

 

منبع: خبرگزاری مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo