شهید آوینی

 
کودکان ایرانی فیلم‌های خود را به نمایش می‌گذارند
بیش از 330 فیلم ساخته شده به دست کودکان ایرانی در دومین جشنواره فیلم کودکان برای کودکان در تهران به نمایش گذاشته می‌شود.

روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اعلام کرد بچه‌های ایرانی در این رقابت هنری با دست گرفتن دوربین‌های خانگی و با انواع و اقسام روش‌های ساخت فیلم، خلاقیت خود را در قالب فیلم‌های پویانمایی و زنده به تصویر کشیدند تا این آثار در روزهای 27 تا 29 اردیبهشت در مرکز آفرینش‌های کانون نمایش داده شود.

کانون سال گذشته از بچه‌های ایرانی شش تا 16 ساله خواسته بود فیلم‌هایی با موضوع و تکنیک آزاد در حداکثر زمان هشت دقیقه بسازند و آثار خود را در جشنواره فیلم کودکان برای کودکان (قاصدک) شرکت دهند. گرچه سال گذشته داوری آثار این جشنواره به پایان رسید، ولی به دلایلی برگزاری جشنواره به تأخیر افتاد تا زمان مناسبی برای نمایش فیلم‌ها برای خانواده‌ها انتخاب شود.

آثار ارسال شده به جشنواره قاصدک از لحاظ کمی با رشد قابل توجهی نسبت به دوره پیشین رو به رو بوده، به نحوی که در دوره اول تنها 70 اثر در مجموع به دبیرخانه جشنواره ارسال شده بود. ولی این دوره 150 فیلم پویانمایی و 185 فیلم زنده از سراسر کشور در اختیار برگزارکنندگان جشنواره قرار گرفت.

به گفته وجیه‌الله فردمقدم، مدیر جشنواره قاصدک، فیلم‌های جشنواره هر روز از ساعت 9 تا 12 و 14 تا 18 در مرکز آفرینش‌های کانون در خیابان حجاب نمایش داده می‌شود. آثار را فردمقدم، لیلا میرهادی، هادی یقین‌لو و محمدرضا کریمی صارمی مدیر امور سینمایی و مهدی باقری دبیر جشنواره داوری کرده اند تا 25 اثر برگزیده و دو بازیگر برتر در روز پایانی جشنواره در آئینی معرفی شوند.

همچنین قرار است در حاشیه جشنواره چهار کارگاه ویژه آموزشی برای بازدید کنندگان شامل فیلمنامه‌ و قصه‌نویسی، نمایش خلاق و بازیگری، پویانمایی و نورپردازی و فیلمبرداری با حضور هنرمندان برجسته برپا شود. روزهای 27 تا 29 اردیبهشت 185 عنوان فیلم منتخب جشنواره در معرض تماشای کودکان و نوجوانان، خانواده‌ها و علاقمندان به هنر سینما خواهد گرفت.
 

منبع: خبرگزاری مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo