شهید آوینی

 
غرفه بازی‌های رایانه‌ای افتتاح شد
غرفه بنیاد بازی‌های رایانه‌ای معاونت سینمایی وزارت ارشاد همزمان با نخستین جشنواره رسانه‌های دیجیتالی در محل دائمی نمایشگاههای بین‌المللی تهران افتتاح شد.

محمد بیطرف، مسول کمیته تخصصی بازی‌های رایانه‌ای گفت: "غرفه بازی های رایانه ای در سالن شماره 13 قرار دارد و در آن بیش از 25 غرفه مربوط به بازی های رایانه ای شرکت کرده اند. در این غرفه ها تولیدکنندگان بازی ها محصولات خود را در معرض دید قرار داده اند. حدود 100 تولیدکننده در جشنواره شرکت کرده اند و برگزیدگان خردادماه امسال معرفی خواهند شد."

وی درباره بخش های مختلف سالن بازی های رایانه ای گفت: "در کنار تولیدکنندگان بازی های رایانه ای، گروه دیگری که به بومی کردن بازی های خارجی فعالیت دارند نیز حضور یافته اند. در میان این محصولات بازی هایی به صورت سه بعدی، حرفه ای، گیم های کوتاه و ... نیز دیده می شود."

بی طرف در ادامه افزود: "غرفه هایی نیز در این سالن به نشریات تخصصی بازی های رایانه ای اختصاص دارد. در کنار تولید و عرضه کنندگان این محصولات، در محوطه این سالن غرفه ای به عنوان بازی یا همان گیم نت در نظر گرفته شده که به نوعی فضای مناسب گیم نت را تعریف می کند. در بخش دیگر این سالن نیز فضایی برای گفتگو با حضور کارشناسان و خانواده ها و علاقمندان به بازی های رایانه ای در نظر گرفته شده است."

مسول دیبرخانه بنیاد ملی بازی های رایانه ای با اشاره به انتخاب بهترین بازی های رایانه ای ایرانی گفت: "در فضای دیگر این سالن بخشی برای انتخاب بهترین بازی رایانه ای ایرانی در نظر گرفته شده که مخاطبان در این بخش می توانند با انجام بازی های مختلف به نظرسنجی در انتخاب این بازی ها نیز بپردازند. این بازی ها از بین 100 بازی شرکت کننده در جشنواره انتخاب شده است."

وی با اشاره به بازی های ارائه شده نخستین جشنواره رسانه‌های دیجیتالی افزود: "در این سالن بازی هایی مانند "عصر پهلوانان" که توسط رسانه ابزار شریف تهیه شده ارائه می شود. همچنین از دیگر بازی های ایرانی شرکت کننده می توان به "پایان معصومیت"، "حسنی و لوبیا سحرآمیز"، "رانندگی در تهران" و ... و بسیاری از محصولات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اشاره کرد."

در زمان برگزاری جشنواره رسانه‌های دیجیتالی و بازی‌های رایانه‌ای از 25 تا 30 اردیبهشت ماه، 27 کارگاه و نشست تخصصی با حضور کارشناسانی چون مصطفی رحماندوست، حجت الاسلام راستگو و ... برگزار خواهد شد.

بیطرف در پایان گفت: "امید است از این طریق و با برگزاری این جشنواره، حمایت های بیشتری از بنیاد ملی بازی های رایانه ای صورت بگیرد و عموم مردم با فعالیت های این بنیاد و آغاز حرکتی که از طریق معاونت سینمایی وزارت ارشاد انجام می شود آشنایی بیشتری پیدا کنند تا بتوانبم فرهنگ استفاده از بازی های رایانه ای ایرانی را ترویج دهیم."

منبع: خبرگزاری مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo