شهید آوینی

 
پارلمان اروپا : حملات اسرائیل به نوار غزه و کرانه باختری باید متوقف شود

رئیس هیئت اعزامی پارلمان اروپا به سرزمین های اشغالی فلسطین از اشغالگران صهیونیستی خواست تا حملات خود به نوار غزه و کرانه باختری را خاتمه دهند.

"کریاکوس فلدیس" در گفتگو با شبکه تلویزیونی "العالم" ضمن مخالفت با طرح های امنیتی جدید آمریکا افزود : ساز و کار موقت بین المللی، شدت بحران ، هزینه و رنج های فلسطینی ها را در عمل افزایش داده است.

رئیس هیئت 12 نفره اعزامی پارلمان اروپا افزود: ما در پارلمان اروپا هیچ قواعدی را برای عادی سازی روابط با دولت فلسطین نقض نکرده ایم، در تصمیم گیری مستقل عمل می کنیم و سخن پارلمان اروپا تعیین کننده است.

فلدیس تاکید کرد که موضع سیاسی پارلمان اروپا درباره دولت فلسطین از مشروعیت بیشتری نسبت به کمیساریای اتحادیه اروپا برخوردار است.

درهمین حال، "رودولف القارح" کارشناس روابط اروپایی ـ عربی در پارلمان اروپا با تاکید بر این که اتحادیه اروپا مشکل کنونی فلسطین را سیاسی می داند، افزود : این اتحادیه تاکنون دو شیوه در پیش گرفته است که یکی خود استقلالی در خصوص مسائل خاورمیانه و دیگری پیوستن به سیاست آمریکا به طور کامل یا نسبی.

به گزارش خبرنگار العالم، پارلمان اروپا در صدد گفتگو به منظور فشار بر "خاویر سولانا" هماهنگ کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا و نماینده اروپا در خاورمیانه و کمیساریای اروپاست و هدف از این امر وادار کردن اتحادیه اروپا در به رسمیت شناختن کامل دولت وحدت ملی فلسطین است.

منبع: خبرگزاری مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo