شهید آوینی

 
تفنگداران آمريكايي به كشتن غيرنظاميان درحديثه اعتراف كردند

در پي جديدترين رسوايي نيروهاي آمريكايي در عراق يكي از تفنگداران اين كشور در عراق در اولين دادگاه نظامي خود اعتراف كرد كه حادثه‌ي خونين شهرك حديثه به دستور فرماندهان آمريكايي انجام گرفته است و بسياري از افراد عراقي در اين حادثه قتل‌عام شدند.

گروهبان ويليام كالدول، در اولين دادگاه نظامي خود اذعان داشت: زماني كه حادثه‌ي حديثه كه به دستور مستقيم فرماندهان آمريكايي انجام گرفت به پايان رسيد ما وارد منطقه شديم در حالي كه دستور تير به افراد باقي مانده از اين حادثه را به همراه داشتيم.

وي تاكيد داشت: من در اين حادثه وارد دو منزل عراقي شدم و با توجه به دستوري كه به سربازان آمريكايي مبني بر آن اعدام تمامي افراد باقي مانده از اين حادثه را دريافت كرده بودم در صدد پاكسازي اين منازل از افراد باقي مانده بودم.

كالدول گفت: در اين حادثه من دو كودك 7 ساله و 11 ساله را در حالي كه در كنار پدر خود در يكي از اين منازل افتاده بودند مشاهده كردم، اما گمان كردم كه اين دو كودك نيزمانند پدرخود كشته شده‌اند. اما بعدا دريافتم كه اين دو كودك در حال نفس كشيدن هستند. اين دو كودك تنها افراد نجات يافته از حادثه‌ي حديثه هستند و تمامي افراد ديگر از مردم اين منطقه يا اين شهرك همه بر اثر حكم تير يا حملات هوايي آمريكا كشته شدند.

وي افزود: من در اين كشتار مشاركت نداشتم اما پس از پايان اين حادثه زماني كه وارد منازل حديثه شدم هيچ يك از افراد اين منطقه زنده نمانده بود.

قابل ذكر است گروهبان ويليام كالدول به همراه 4 تن ديگر از نيروهاي آمريكايي به عدم ارايه‌ي گزارش درباره‌ي كشتارهاي حديثه و نيز مشاركت در كشتار برخي از مردم اين منطقه متهم است.

اين در حالي است كه ژنرال ژوزف، يكي از فرماندهان نيروهاي آمريكايي در عراق با هشدار نسبت به اوضاع جاري در اين كشور اعلام كرد: حتي اگر هزاران تن ديگر از نيروهاي آمريكايي نيز به عراق اعزام شوند نمي‌توان امنيت و ثبات لازم در عراق را در وضعيت كنوني برقرار كرد و برقراري امنيت و ثبات عراق آن طوري كه بسياري از مسوولين آمريكايي پيش‌بيني كرده‌اند تا ماه سپتامبر مهيا نخواهد شد.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo