شهید آوینی

 
بخش دیگری از دیوارهای مسجدالاقصی تخریب می شود

رهبر جنبش اسلامی فلسطین گفت: سازمان آثار باستانی صهیونیستی با همکاری پلیس رژیم اشغالگر قدس پس از تخریب راه باب المغاربه، مرحله جدیدی از تخریب و ویرانی دیوار البراق را طی عملیات گسترده و عمیق از پنجشنبه 20 اردیبهشت ماه آغاز می کند.

به نقل از پایگاه اینترنتی انصارالقدس، شیخ رائد صلاح رهبر جنبش اسلامی فلسطین با بیان اینکه عملیات تخریب در منطقه دیوار البراق نزدیکی دیوار باب المغاربه یکی از درهای مسجدالاقصی انجام می شود، اظهار داشت: سازمان آثار باستانی صهونیستها کارشناسیهایی به منظور تخریب این منطقه حساس انجام دادند .

وی افزود: در قرارداد عملیات تخریبی، پیمانکار آن خواست تا کامیونهای کوچکی به منطقه دیوار البراق وارد شوند، همچنین رژیم اشغالگر اسرائیل از پیمانکاران این سازمان خواست تا عملیات تخریبی جدید شبانه صورت گیرد.

شیخ رائد با اشاره به اینکه عملیات تخریب در دو مرحله انجام می شود، گفت: 10 می ( 20 اردیبهشت) طرح عملیات تخریب جدید آغاز می شود. این عملیات عمیق تر و وسیع تر از عملیات تخریب کنونی در باب المغاربه است که از 6 فوریه گذشته آغاز شده بود. از این رو آنها آماده اجرای اقدامات تخریبی جدید در مسجدالاقصی هستند و با وجود عکس العملهای کشورهای عربی و اسلامی تعرضات آنها همچنان ادامه دارد.

رهبر جنبش اسلامی فلسطین در ادامه با بیان اینکه هر کس که می تواند باید از مسجدالاقصی و قدس حمایت کند، اظهار داشت: در عملیات مخربانه جدید که از فردا پنجشنبه آغاز می شود، 2 هزار متر مکعب از خاک و سنگهای مسجدالاقصی تخریب شده و عملیات تخریب به بیشترین حد خود می رسد .

شیخ رائد با بیان اینکه کارگران تنها از ساعت 15 عصر تا حدود 7 صبح مجاز به انجام فعالیت هستند، از کشورهای اسلامی، عربی و فلسطینیان خواست تا در قبال این بنای تاریخی و اسلامی مسئولیت پذیر بوده و از ادامه تخریبهای گسترده جلوگیری کنند.

وی گفت: جایگاه ضعیف امت اسلام و عرب رژیم اشغالگر اسرائیل را تشویق کرده است تا مرجله جدیدی از عملیات تخریب را آغاز کند.

منبع: خبرگزاری مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo