شهید آوینی

 
اعتراف نخست وزير انگليس به حقانيت قرآن  کریم

«تونی بلر» برای چندمين بار طی چند ماه گذشته اعتراف كرد كه در قرآن جايگاه متعالی مسيح به زيباترين وجه معلوم است و آنجا هم به صعود آسمانی پدر اشاره كرده است.

«تونی بلر» نخست وزير انگليس در مراسمی در كاخ ناتينگهام برای چندمين بار اعلام كرد: قرآن كتاب خوبی است و من از همه می‌خواهم كه اگر تمايل دارند به مطالعه آن بنشينند؛ چون تنها كتابی است كه انسان از خواندن آن خسته نمی‌شود.

وی همچنين در ادامه افزود: در قرآن جايگاه متعالی مسيح به زيباترين وجه معلوم است و آنجا هم به صعود آسمانی پدر اشاره كرده است.

برپايه‌ی اين خبر٬ نخست وزير انگليس برای چندمين بار اين ‌ستايش را از قرآن كرده است ولی بايد پرسيد، چرا خودش از دستورات قرآن استفاده نمی‌كند؟

دراين‌باره بايد گفت: «بلر» و امثال او مصداق اين بيت از حافظ هستند كه: واعظان كين جلوه بر محراب و منبر می‌كنند _ چون به خلوت می‌روند آن كار ديگر می‌كنند

و همچنين مصداق اين آيه از سوره بقره كه :«اتامرون الناس بالبر وتنسون انفسكم وانتم تتلون الكتاب افلا تعقلون». يعنی مردم را به نيكی سفارش می‌كنند در حالی كه خود انجام نمی‌دهند و در حالی كه كتاب می‌خوانند. پس چرا انديشه نمی‌كنند؟

منبع: خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا)

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo