شهید آوینی

 
نفرات اول بيست و دومين جشنواره ملی قرآن دانشجويان كشور به عمره اعزام می‌شوند

نفرات اول بيست و دومين جشنواره ملی قرآن دانشجويان كشور با رايزنی‌های به عمل آمده با نهاد رهبری در دانشگاه‌ها، به حج عمره اعزام می‌شوند.

«عيسی عليزاده» قائم مقام دبير بيست و دومين جشنواره ملی قرآن دانشجويان كشور با بيان اين مطلب گفت: جوايز رقابت‌های ملی قرآن دانشجويان جزء بالاترين جايزه‌ها است و با رايزنی‌های به عمل آمده با نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها مقرر شده است تا نفرات اول در هر يك از رشته‌های اين مسابقات به حج عمره مشرف شوند و جوايز نفرات دوم و سوم هم بيشتر خواهد شد.

وی افزود: جوايز جشنواره ملی قرآن را نبايد تنها محدود به مرحله ملی ديد، بلكه دانشجويان قبل از راه‌يابی به اين مرحله نيز در سطح هر يك از دانشگاه‌ها(آزاد اسلامی، پيام نور، وزارت بهداشت و ...) رقابت كرده و جوايز ارزشمندی هم گرفته‌اند.

عليزاده با اشاره به برپايی آيين اختتاميه و افتتاحيه برای بيست و دومين جشنواره ملی قرآن دانشجويان اظهار كرد: آيين افتتاحيه بخش اصلی جشنواره، از ساعت 30/8 روز هفتم خرداد ماه با پيام رييس جمهور و حضور و سخنرانی احتمالی وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكی در دانشكده پزشكی دانشگاه شهيد بهشتی تهران آغاز می‌شود و آيين اختتاميه اين مسابقات نيز ساعت 10 صبح روز نهم خرداد ماه برگزار خواهد شد.

گفته می‌شود آيت‌الله هاشمی رفسنجانی، رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام در اين آيين حضور خواهد داشت.

عيسی عليزاده با اشاره به استفاده از داوران جوان در اين دوره از مسابقات تصريح كرد: اين داوران علاوه بر جوان بودن، در جشنواره‌های دوره‌های قبل رتبه‌های ممتازی به دست آورده‌اند، همچنين دارنده رتبه‌های ممتاز مسابقات سراسری سازمان اوقاف و امور خيريه بوده‌اند ضمن اين كه داوران با تجربه اين جشنواره، داوران جديد را هدايت می‌كنند. وی افزود: با برپايی كارگاه‌های آموزشی و توجيهی، تمامی داوران جشنواره قرآن دانشجويان از سال آينده از ميان دارندگان رتبه‌های برتر جشنواره‌های قبل انتخاب خواهند شد.

وی اظهار كرد: زيارت مرقد مطهر حضرت امام خمينی(ره)، زيارت آستان مقدس حضرت عبدالعظيم(ع)، آيين شبی با قرآن و بازديد از كاخ نياوران از جمله برنامه‌های حاشيه‌ای اين جشنواره است.

قائم مقام دبير بيست و دومين جشنواره ملی قرآن دانشجويان كشور در ادامه با اشاره به وضعيت مطلوب‌تر به لحاظ اجرايی گفت: با توجه به اين كه دبيرخانه جشنواره وظايف اجرايی را برعهده دارد و محل اسكان و برگزاری مسابقات بسيار مناسب است از اين رو يكی از دوره‌های خوب را به لحاظ اجرايی پيش‌رو خواهيم داشت.

عيسی عليزاده تصريح كرد: برای نخستين بار است كه محل اسكان تمامی شركت‌كنندگان در يك مجتمع با قابليت و با ظرفيت در نقطه خوبی از تهران (كه نه دارای ترافيك زياد و نه آلودگی است) قرار دارد و فاصله اندكی با محل برپايی مسابقات دارد. محل اسكان دانشجويان شركت‌كننده در اين جشنوراره، هتل آزادی تهران است.

وی در ادامه افزود: برای بالا بردن محتوای علمی جشنواره، مسابقه كتاب‌خوانی يك ساعته برای تمامی شركت‌كنندگان برگزار می‌شود. قائم مقام دبير بيست و دومين جشنواره ملی قرآن دانشجويان كشور اظهار كرد: دانشجويان شركت‌كننده، در طول يك ساعت كتاب مشخصی را با محتوای مفاهيم قرآنی، مطالعه می‌كنند و سپس در آزمون مشتركی شركت خواهند كرد.

وی افزود: نمايشگاه آثار منتخب بخش جنبی بيست و دومين جشنواره ملی قرآن دانشجويان كشور، 20 تا 30 ارديبهشت ماه در فرهنگ‌سرای بهمن برپا می‌شود.

منبع: خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا)

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo