شهید آوینی

 
امام جمعه خوی:طرح «امنيت اجتماعی» مصداق امر به معروفی و نهی از منكر است

اجرای طرح «امنيت اجتماعی» توسط نيروی انتظامی، مصداق كامل امر به معروف و نهی از منكر و مورد تاكيد دين مبين اسلام است.

حجت الاسلام والمسلمين« موسوی شكوری» امام جمعه خوی، با ذكر اين مطلب گفت: امر به معروف و نهی از منكر يكی از مسلمات دين مقدس اسلام است و در آيات و روايات اسلامی نيز به آن سفارش اكيد شده است، همچنين دانشمندان اسلامی از صدر اسلام تا كنون كتابهای زيادی مختص به امر به معروف و نهی از منكر و ضرورت اجرای آن در جامعه نگاشته اند.

وی افزود: بعضی از امامان معصوم و بزرگان دينی مانند امام حسين (ع) زندگی خود را وقف اجرای اين فريضه الهی كرده و خون خود را نيز فدای اجرای آن نمودند.

امام جمعه خوی ادامه داد: در يكی از روايات آمده است در جامعه ای كه امر به معروف و نهی از منكر فراموش شود بدترين انسانها بر بهترين آنها سلطه پيدا خواهند كرد.

وی به عملكرد نيروی انتظامی در اجرای طرح امنيت اجتماعی اشاره كرده و گفت: از وظايف نيروی انتظامی، حفظ امنيت جامعه، مبارزه با ناهنجاريهای اجتماعی، و اجرای امر به معروف و نهی از منكر می باشد.

«موسوی شكوری» خاطر نشان كرد: نحوه عملی كردن اين طرح نيز شرايطی دارد و اگر بخواهيم منجر به نتيجه مطلوبی شود بايد سه چيز را در نظر داشته باشيم.

وی در بيان اولين موضوع مورد توجه در اجرای اين امر اظهار كرد: بايد اين طرح گسترده و فراگير بوده و مختص حجاب نباشد و ديگر آسيبهای اجتماعی و معضلات و ناهنجاريها ی جامعه را نيز در بر گيرد.

دوم اينكه اجرای اين طرح مقطعی نباشد و در چندين مرحله اجرا شود و موضوع ديگر اين است كه اين حركت يك حركت ملی شده و ملتی كه برای حفظ ارزشهای اسلامی مبارزه كرده و انقلاب را به وجود آورده اينبار نيز دست به دست هم بدحجابی و ناهنجاريهايی از اين قبيل را ريشه كن كند.

امام جمعه خوی در بيان دلايل ترويج بد حجابی در جامعه اسلامی ايران اظهار كرد: در اين مورد نمی توان كسی يا مسئولی را مقصر عنوان كرد چرا كه در دوران اطلاعات و فن آوری قرار گرفته ايم و خواسته يا ناخواسته مسائل روز و تفكر های نوين بر روی اخلاق و منش دينی ما تاثير می گذارد.

منبع: خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا)

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo