شهید آوینی

 
بيانيه 400 نشريه دانشجويی: توهین مقدسات و معصومين(ع) در هيچ قاموسی نمی‌گنجد

توهين و اهانت به مقدسات، معصومين(ع) و ولی مطلقه فقيه آن چيزی نيست كه بتوان به راحتی از كنارش گذشت. خدای متعال در قرآن كريم و پيشوايانمان در احاديث، روايات و سنن تكليفتان را روشن كرده‌اند كه اين‌ها را به بازی گرفتن در هيچ قاموسی نمی‌گنجد.

400 نشريه دانشجويی كشور درباره حوادث اخير دانشگاه اميركبير بيانيه تحليلی صادر كردند. در اين بيانيه آمده است: «سخن از "آرزوی ديرينه‌ای" است كه قريب به 28 سال آن را در سر می‌پرورانيد. جنبش‌هايی به زعممان در يك صف كه در بسياری از آن‌ها به وضوح ردپايتان ديده می‌شود، آزادی، حريم خصوصی و . . . واژگانی كه گويا خود مفسران بر حق آنيد و بس. "ديگر نمی‌توان اميد به اصلاح داشت" آری ما نيز ديگر اميدی نداريم.
اما نه! ان‌الله هو التواب الرحيم. توبه كنند كه خداوند بسيار مهربان است. ما نيز برای اصلاحتتان دعا می‌كنيم. معنای "دموكراسی" را هم خوب می‌دانيم. "نقد آشكار و بی‌پرده" كه چون هر زمان، زبان به نقدتان گشوديم، احساس خفقان كرديد و ديگر تعابيرتان را معنا. شايد دموكراسی و آزادی بيان تنها برازنده‌ی شماست.»


در ادامه اين بيانيه تصريح شده است: «سخن از "كارشناسان بی‌طرفی" است كه ما نيز به بی‌طرفی ايشان ايمان آورده‌ايم! فقط هراز چندگاهی صدا و نوای دلسوزی‌شان را از رسانه‌ها و راديوهای معاند و بيگانه می‌شنويم. شايد استقلالی اين‌چنين را آرزومنديم. "الفبای سياست و ديپلماسی" را هم شما به ما بياموزيد. از "تحصيل و تهذيب و ورزش" هم گويا سير شده‌ايد و فراتر رفته‌ايد.

پس ما را به آن چيزی سفارش كنيد كه سال‌هاست خواب و خوراكتان را گرفته. به آنها بگوييد كه "جنبش دانشجويی مستقل" را يك بار ديگر برايتان تعبير كنند. عرض و طولشان را سال‌هاست كه پيموده‌ايم. "عرض اندام" نمودن را به ايشان پيش‌كش كنيد تا بدانند كه درستان را به خوبی پس می‌دهيد. آری "دموكراسی و‌ آزادی بدون هزينه به دست نمی‌آيد" ما نيز بدان واقفيم و سال‌هاست در راه تحقق آرمان‌هايمان كه همان استقلال و آزادی جمهوری اسلامی ايران است جان‌هايمان را نثار كرده‌ايم.

البته آرمانخواهی تنها منحصر به حكومت جمهوری اسلامی و تفكر اسلامی دينی نيست. بلكه آنها نيز در جهت آرمان‌هايشان كه همان تجاوز بی‌حد و مرز است هزينه‌ها كرده‌اند كه نه از خود، بلكه بارها چون شمايی پوشالی را جامه‌ای فاخر و دگرگونه پوشانده و ملعبه‌ی دست خويش ساخته‌اند.»

نويسندگان اين بيانيه خاطرنشان كرده‌اند: «نمی‌دانيم كه چرا به تعبير خودتان از "دوباره بازگشتن به سال‌های وحشت‌آور اوايل انقلاب" خوشحاليد. "در سال‌هايی كه نيروهای مخلص می‌خواستند مردم را نيز مثل خود آسمانی و پاك كنند" توسط نيروهای دست‌نشانده‌ای چون شما ترور، ربوده و شكنجه می‌شدند.

شما خود پاسخ دهيد "چه شد كه فضای ايران به آن سال‌های سياه بازگشته؟" چرا شما مدعيان "حمايت‌های پدرانه!" آزادی‌خواهی، دموكراسی و حقوق بشر "تا هم فيها خالدون ما و زندگی‌مان و افكارمان" را مطابق سلايق و علايق خود می‌خواهيد؟ "مگر آزادی جزء حقوق ما نيست" مگر "انتخاب نوع پوشش امری سليقه‌ای و تابع علايق افراد نيست؟"، "چه توجيهی وجود دارد كه حاكميت شما (غرب) حتی در نوع پوشش ما نيز دخالت كند؟"

آری " برخلاف تصور شما،‌ جامعه كثيف و آلوده نيست" و چقدر زيبا سخن از زبان ما گفته‌ايد كه "كافر همه را به كيش خود پندارد". با چه برهانی خود را نائب عقل جمع و عالم می‌دانيد كه معتقديد "گره مشكلات بشر از راه عقل جمعی و علم حل می‌شود؟"»

در ادامه اين بيانيه اظهار شده است: «همين اندازه كه دغدغه‌ای داريد و گمان می‌بريد كه فكر می‌كنند – كه چون فكر می‌كنم پس هستم – ابراز وجودتان را جای تأمل است. هر از چند گاهی تلنگری می‌زنيد كه هستيد. آری فراموشتان كرده بوديم. از اين‌كه يادآور بسياری از نكات شديد؛ قدردانيم.

وجودتان نه تنها برای جنبش‌های دانشجويی بلكه برای ساير جنبش‌ها و اقشار جامعه نه زائد؛ بلكه مفيد به فايده هم هست. از اينكه پنداشتيد "زمان آن امروز و اكنون است و فردا دير" زمان‌شناسی‌تان يعنی درست در ابتدای سال اتحاد ملی و انسجام اسلامی، آنهم در اين برهه سياسی حساس را هم سپاس می‌گوييم. مكان خوبی را هم انتخاب كرديد، در بطن بيدارترين قشر جامعه – دانشجويان هميشه بيدار ايران اسلامی – كه اين بار نيز هوشياری خود را به اثبات رسانيدند. ببخشيد از اين‌كه فكر می‌كرديم در خوابيد.»

نويسندگان بيانيه فوق ابراز عقيده كرده‌اند: «اگر از حركت خودجوش، هماهنگ و يكدل جنبش دانشجويی در مقابل خود به وحشت افتاده‌ايد و تنها راه فرار را تكذيب هر آنچه كه كرده‌ايد، می‌دانيد؛ از شما بی‌رفتاری غير اين انتظار نيست.

می‌دانيد و می‌دانيم از بدو خلقتتان تاكنون، اعلام مواضع متناقض و انحراف افكار عمومی،‌ انداختن توپتان در زمين ما، جوسازی، مظلوم‌نمايی، غوغاسالاری و . . . مشی‌تان بوده است. مربيانتان نيز اينچنين می‌كردند. فقط اين بار قدری ناشيانه و زياده از حد كوك شده بوديد.

توهين و اهانت به مقدسات، معصومين و ولی مطلقه فقيه آن چيزی نيست كه بتوان به راحتی از كنارش گذشت. خدای متعال در قرآن كريم و پيشوايانمان در احاديث، روايات و سنن تكليفتان را روشن كرده‌اند. كه اين‌ها را به بازی گرفتن در هيچ قاموسی نمی‌گنجند.

اينجا نه جای مجادله سياسی است نه جای بحث و مناظره احزاب؛ كه توهين و افترا به پيامبر اكرم (ص)، حضرت علی (ع) و يگانه منجی عالم بشريت حضرت مهدی (عج) و نايب بر حقش ولی مطلقه فقيه را جای سكوت نيست.»

در ادامه اين بيانيه ابراز عقيده شده است: «چرا گمان می‌بريد كه هيچ‌كس مقدس نيست؟ كه از تعابير و تفاسيرتان اينطور برمی‌آيد كه مقدسی وجود دارد؛‌ كه ما نيز تا به حال بی‌خبر بوده‌ايم. و آن مقدس شماييد و بس! مدافع حقوق بشر، "آنكه برمی‌خيزد و حكومتی از جنس دموكراسی ناب مستقر می‌سازد"، رسول غرب و منادی بهشتی برين.

شمايی كه وحی منزلتان معجزه‌وار در قالب چهار نشريه منتشر می‌شود. شماهايی كه دفاعی همه‌جانبه و اعلام موضعی بجا و جنبش دانشجويان ايران اسلامی در محكوميت اهانت به مقدسات دين مبين اسلام را سناريويی از پيش طراحی شده می‌دانيد. شماهايی كه خود نفس استقلاليد و هرآنچه را كه به شما متكی باشد مستقل می‌ناميد و ديگران را . . . چرا گمان می‌بريد كه هيچ‌كس مقدس نيست؟ نه تنها مقدس كه ادعای عصمت هم از سوی شما چندان عجيب نيست.»

در پايان اين بيانيه نيز ابراز عقيده شده است: «ما اعضای مجمع صنفی نشريات دانشجويی سراسر كشور، دفاع از ارزش‌ها و حفظ و حمايت از جايگاه والای قلم دانشجو و نشريات دانشجويی را وظيفه خود دانسته و ضمن طلب مغفرت از پروردگار ارحم الراحمين، پيامبر مكرم اسلام (ص) و معصومين به دليل هتك حرمتی اينچنين، و آرزوی سلامتی و تعجيل در فرج يگانه منجی عالم بشريت حضرت مهدی (عج) آنكه با ظهورش روشنگر حق و باطل و عدالتی راستين خواهد بود و ضمن عرض تسليت و ادای احترام و بيعتی دوباره با نائب بر حقش ولی مطلقه فقيه حضرت آيت‌الله العظمی خامنه‌ای و آرزوی طول عمر تا ظهور حضرتش برای ايشان، به نمايندگی از بيش از هزار نشريه دانشجويی سراسر كشور عضو، نسبت به قلم‌فرسايی و جوسازی اين چنين توسط عده‌ای معلوم‌الحال اعلام انزجار كرده، عاملان انتشار 4 نشريه دانشجويی ريوار، سر خط، سحر و آتيه را محكوم و رسيدگی و برخورد جدی با مديران مسوول و دست‌اندركاران مرتبط با انتشار آنها را خواستاريم.»

منبع: خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا)

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo