شهید آوینی

 
دانشجويان بايد مانع سوءاستفاده از احساسات مذهبی برای دستيابی به اهداف سياسی دشمنان شوند

بر دانشجويان خصوصا فعالان دانشجويی لازم است، ضمن دفاع از كيان دانشگاه‌ها مانع سوءاستفاده از احساسات مذهبی برای دستيابی به اهداف سياسی شوند

جمعی از تشكل‌ها و نشريات دانشجويی دانشگاه‌های زاهدان، ضمن محكوم‌‌‌كردن وقايع اخير دانشگاه اميركبير و ساير دانشگاه‌ها بيانيه‌ا‌ی صادر كردند.

اين بيانيه اين حوادث را از پيش‌ طراحی‌شده معرفی‌نموده و با طرح برخی پرسش‌ها آورده است: مديران مسئول اين نشريات، از چاپ و انتشار اين مطالب اظهار بی‌اطلاعی كرده‌اند و معتقدند افرادی با برنامه‌های از پيش تنظيم‌شده، اقدام به جعل نام و لوگوی نشريه‌های يادشده كرده‌اند. جالب آنكه گويا اين نشريه‌ها در ساعاتی از شبانه‌روز و به گونه‌ای پخش شده‌اند كه دانشجويان نتوانسته‌اند پخش‌كننده‌ها را شناسايی كنند.

همچنين اين مديران مسئول هنگامی كه نشريه‌هايی با نام و لوگوی نشريه خود را در دست دانشجويان می‌بينند، از انتظامات دانشگاه درخواست جمع‌آوری آنرا می‌كنند.

در اين بيانيه آمده است: اگر چاپ و انتشار اين نشريه‌ها از سوی دست‌اندكاران واقعی آنها صورت‌گرفته است، چرا به صورت مخفيانه پخش شده‌اند؟ و چرا حراست دانشگاه، اين نشريه‌های موهن را جمع‌آوری نكرده و به راحتی اجازه داده‌اند، همه، آنها را بخوانند و از محتوياتشان آگاهی يابند؟

اين بيانيه در ادامه می‌افزايد: انتشار همزمان چهار نشريه حاوی مطالب موهن، هماهنگی برخی در دقايق اوليه وقوع اين واقعه، همه و همه از جريانی گسترده و دارای برنامه خبر می‌دهد كه سعی دارد، با ساختن چنين وقايعی، زمينه را برای تنگ‌تركردن عرصه فعاليت‌های اجتماعی فراهم كند. در اين ميان بر ما دانشجويان و به‌ويژه فعالان دانشجويی است كه با هوشياری و واكنش نسبت به چنين وقايعی ضمن دفاع از كيان دانشگاه مانع سوءاستفاده از احساسات مذهبی برای دستيابی به اهداف سياسی بشويم.

اين بيانيه بدينوسيله از تمامی مسئولان به‌ويژه مسئولان وزارت علوم می‌خواهد، با اعمال نظارت بيشتر برای حفظ و حراست حريم دانشگاه، عوامل بروز اين وقايع را از هر جناحی كه هستند شناسايی و مطابق قانون با ايشان برخورد كنند و اجازه دخالت هيچ گروه يا نهادی رافراتر از قانون ندهند.»

منبع: خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا)

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo