شهید آوینی

 
مشاور وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی:سياست اصلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی «قرآن محوری» است

مشاور وزير و مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم در نشست مؤسسات فعال قرآنی استان قم با اعضای كميته قرآنی كميسيون فرهنگی مجلس گفت: امروز وزارت ارشاد «قرآن محوری» را سياست اصلی خود قرار داده است.
در نشست اعضای كميته قرآنی كميسيون فرهنگی مجلس با مؤسسات فعال قرآنی قم، «حجت الاسلام رسايی»، مشاور وزير و مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم گفت: مهم‌ترين محصول استان قم كه در بازار كشور عرصه می‌شود محصولات فرهنگی است كه عمدتاً با محوريت قرآن و عترت است.

وی با بيان اين كه بايد با نگاه فرهنگی ويژه به قم توجه شود گفت: قم به عنوان مركز فرهنگی جهان تشيع وظايف سنگينی به عهده دارد كه بخشی از اين وظايف توسط مؤسسات فرهنگی فعال در استان اجرا می‌شود.

رسايی گفت: در استان قم 160 مؤسسه فرهنگی وجو.د دارد كه بيست درصد آن فعاليت مستقيم قرآنی انجام می‌دهند و اكثر مؤسسات ديگر هم محور فعاليتشان قرآن و عترت است. وی افزود: يكی از انتقادات وارد به وزارت ارشاد در گذشته عدم توجه به قرآن بود و امروز به بركت بازگشت به شعارهای انقلاب اسلامی وزارت ارشاد «قرآن محوری» را سياست اصلی خود قرار داده است.

مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم گفت: اميدواريم با توجه به ريشه اصول‌گرايی مجلس هفتم و تشكيل فراكسيون قرآن و عترت در مجلس خدمات و كمك‌های مناسبی به فعاليت‌های قرآنی كشور صورت گيرد.

منبع: خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا)

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo