شهید آوینی

 
پايگاه اطلاع‌رسانی «خاتم‌الانبياء(ص)» در تركيه راه‌اندازی شد

 با هدف معرفی حضرت محمد‌(ص) و سيره مبارك ايشان به جهانيان، پايگاه اطلاع‌رسانی «خاتم‌الانبياء(ص)» به سه زبان تركی استانبولی، انگليسی و روسی در تركيه راه‌اندازی‌شد.

به نقل از پايگاه اطلاع‌رسانی( HABER3) تركيه، اين پايگاه سه‌زبانه به نشانی (www.sonpeygamber.com) اطلاعات جامع و به‌روزی را درباره شخصيت حضرت رسول(ص) و سيره نبوی در اختيار كاربران قرارمی‌دهد. طراحی اين پايگاه اطلاع‌رسانی بر عهده‌ی «امراه يوجل» طراح مشهور تبليغات فيلم‌های هاليوود بوده كه با صرف شش ماه وقت، موفق به طراحی اين پايگاه اطلاع‌رسانی چند زبانه شد.

هدف اصلی راه‌اندازی اين پايگاه اطلاع‌رسانی، معرفی زندگی و رفتار حضرت محمد(ص) به جهانيان، بر‌طرف‌كردن تمامی ابهامات و كج‌فهمی‌های غرب درباره‌ی رسول اكرم(ص) و دين اسلام، عنوان شده‌است. در طراحی اين پايگاه اطلاع‌رسانی همچنين، دانشجويان فارغ‌التحصيل دانشكده‌های الهيات‌ دانشگاه‌های سراسر تركيه، همكاری داشتند.

پايگاه «خاتم‌الانبياء(ص)» قابليت برقراری ارتباط مستقيم با كاربران، ارسال پاسخ‌ برای سؤالات آن‌ها‌، برگزاری كلاس‌های حديث به صورت آنلاين در فضای مجازی و همچنين نظرسنجی را دارد.

در پايگاه مذكور، بخش كوچكی نيز برای كودكان اختصاص داده‌شده‌است. همچنين اين پايگاه چندی پيش طی يك گردهمايی با حمايت سازمان «مردين» يكی از سازمان‌‌های حامی انجمن‌های بين‌المللی، در سالن كنفرانس «جمال رشيد ری» تركيه بازگشايی‌شد.

اين گردهمايی با شعار معرفی پيامبر اسلام(ص) به تمامی جهانيان و با حضو ر «رجب طيب اردوغان» نخست‌وزير تركيه، «محمد آيدين» وزير امور دينی تركيه و «علی بارداك اوغلو» رئيس سازمان امور دينی تركيه برگزارشد.

آيدين، وزير امور دينی تركيه در اين‌باره گفت: ملت‌های مسلمان جای پيشرفت و ترقی زيادی دارند ولی متاسفانه از توانايی‌ها و قابليت‌های خود به نحو مطلوب استفاده نمی‌كنند. وی با اشاره به نقش بزرگان دين در زندگی فردی و اجتماعی مسلمانان يادآورشد: مسلمانان با تمسك به مقدسات دينی خود می‌توانند در مسير صحيح زندگی گام‌بردارند.

بارداك اوغلو، رئيس سازمان امور دينی اين كشور نيز در سخنرانی خود، حضرت محمد(ص) را رسول رحمت ناميده و گفت: پيامبر(ص) الگويی كامل برای تمامی جهانيان است و آن‌ها با درك اين واقعيت، می‌توانند هم‌زيستی مسالمت‌آميز و بدون دغدغه‌ای داشته‌باشند. وی با بيان اهميت معرفی اخلاق نيك، رفتار و كردار رسول اكرم(ص) در قرن 21 به جهانيان، افزود: تبليغات و آگاهی‌بخشی در زمينه‌ی مذهب تنها برای معرفی و اطلاع‌رسانی نيست، بلكه با انجام چنين اقداماتی، بر نقاط مثبت دين تاكيد‌كرده و خوبی‌های آن را به نمايش می‌گذاريم.

منبع: خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا)

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo