شهید آوینی

 
نمايندگان مجلس خواستار تشكيل كميته‌ای برای تحقق اتحاد ملی و انسجام اسلامی شدند

نماينده بندرتركمن در مجلس شورای اسلامی، تلاش برای تشكيل كميته‌ای به‌منظور تحقق شعار اتحاد ملی و انسجام اسلامی را از رئيس‌جمهور و رئيس مجلس خواستار شد.

به نقل از خانه ملت، محمدقلی حاجی‌ايری، نماينده بندرتركمن، سومين ناطق پيش از دستور جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی، ضمن درخواست از رئيس‌جمهور و رئيس مجلس برای تشكيل كميته‌ای برای تحقق شعار اتحاد ملی و انسجام اسلامی، گفت: متاسفانه هفته گذشته استان گلستان شاهد يكی از فجيع‌ترين ترورهای دشمنان اسلام و انقلاب بود كه طی آن پنج نفر از رانندگان ايرانی اهل گلستان در عراق توسط ايادی آمريكا به شهادت رسيدند و اشغالگران نشان دادند كه شيعه و سنی برای آنها مهم نبوده بلكه ايجاد تفرقه بين ملت‌های مسلمان برای آنها اهميت دارد.

حاجی‌ايری ريشه تمام مصيبت‌های منطقه به خصوص عراق را ناشی از افكار پليد دولت‌هايی دانست كه به بهانه برقراری دمكراسی اين كشور را اشغال كرده‌اند و افزود: اين دولت‌ها خود مسبب اصلی همه ناامنی‌های منطقه هستند و با نام دفاع از حقوق ملت‌ها سرمايه‌های ملی اين كشورها را به يغما می‌برند.

وی از وزير امور خارجه و ستاد عراق آن وزارتخانه برای زحماتی كه جهت بازگرداندن اجساد رانندگان به قتل رسيده ايرانی در عراق تشكر كرده و افزود: از مسئولان بنياد شهيد درخواست دارم اين پنج راننده را به اضافه نمايندگان دوره ششم استان كه در حادثه هوايی همراه وزير راه كشته شدند، شهيد اعلام نمايد.

عضو كميسيون بهداشت مجلس خطاب به رئيس‌جمهور تصريح كرد: كشته شدن اين پنج نفر در عراق و كشته شدن جوانان استان در صيد غيرمجاز در دريای خزر نشان می‌دهد كه استان به توسعه پايدار و اشتغال‌زايی نياز مبرم دارد. همچنين به دليل انتصاب بدون هماهنگی استاندار جديد نيز از سوی مجمع نمايندگان استان و مردم به وزير كشور اعتراض می‌كنم.

منبع: خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا)
 

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo