شهید آوینی

 
تاكيد عضو كميسيون فرهنگی مجلس بر برپايی هرچه سریعتر كنفرانس كشورهای اسلامی

 ضرورت دارد ديپلماسی فعال ايران برای تحقق انسجام اسلامی هرچه سريع‌تر كنفرانس كشورهای اسلامی را برگزار نمايد.

حجت‌الاسلام والمسلمين سيد جلال يحيی‌زاده، عضو كميسيون فرهنگی مجلس، سومين ناطق پيش از دستور جلسه علنی روز سه شنبه مجلس شورای اسلامی با اشاره به آغاز دومين ماه از سال «اتحاد ملی و انسجام اسلامی»،‌ اين نامگذاری را فرصتی مهم دانست و گفت: ما بايد در مجلس با مصوباتی كه وضع می‌كنيم، در عمل و تاسی به اين نام پيشقدم باشيم.

وی «اتحاد ملی و انسجام اسلامی» را يكی از دستورات اسلام دانست و تاكيد كرد: ما نبايد با مصوبه‌هايی كه در خانه ملت صادر می‌كنيم، زمينه‌‌ی خدشه‌دار نمورن اصل اتحاد ملی و انسجام اسلامی را فراهم كنيم. اين نماينده مجلس هفتم خطاب به مسئولان و دولت تاكيد كرد: خدمتگذاران مردم برای تحقق اتحاد بايد با كنترل قيمت‌ها جلوی موج‌های سهمگين و ويرانگر گرانی را بگيرند.

نماينده مردم تفت و ميبد همچنين به سفرهای استانی هيئت دولت اشاره كرد و گفت: سفرهای استانی هيئت دولت در ايجاد همبستگی و وحدت موثر است، ولی اجرای سريع مصوبات استانی می‌تواند باعث تثبيت اتحاد و انسجام شود. اين عضو فراكسيون اكثريت مجلس در ادامه خطاب به احزاب و گروه‌های سياسی گفت: نبايد ما با شعار و وعده‌هايی كه عمل به آن برای ما دشوار است، زمينه‌ی عدم ايجاد وحدت و همسويی دشمنان را با خود همراه كنيم.

اين عضو فراكسيون اكثريت مجلس ضمن تشكر از اجرای طرح برقراری امنيت اجتماعی توسط ناجا اظهاركرد : اين طرح موجب رضای خدا و مراجع معظم تقليد و مردم و مجلس است، زيرا چون در اجرای اين طرح موازين رعايت می‌شود و در كنار اتخاذ روش درست با متخلفين اجرايی قاطعانه برخورد می‌شود.
اين نماينده مجلس هفتم در ادامه با اشاره به طرح تجميع انتخابات تاكيد كرد: اصلاحيه قانون انتخابات حداقل با 3 اصل قانون اساسی مخالفت دارد؛ واقعا عملكرد امروز ما نمايندگان مجلس مصداق آيه شريفه «اين تذهبون» است.

وی ادامه داد: اختصاص وقت زياد به قانون انتخابات مجلس غير ضروری بوده است و متاسفانه به شدت افكار عمومی را نسبت به مجلس هفتم خدشه‌دار كرده است. يحيی‌زاده تاكييد كرد: كاهش يا افزايش حتی يك روز از عمر دولت مخالف حداقل سه اصل قانون اساسی است؛ اگر به دقت به مصاحبه‌های نمايندگان در اين موضوع نگاه كنيم، انسان احساس می‌كند اكثر نمايندگان با اين طرح مخالف بوده‌اند و مشخص نيست اين طرح چگونه در مجلس به تصويب رسيده، شايد دستگاه‌های رای‌گيری خراب است.

منبع: خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا)

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo