شهید آوینی

 

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي: قرآن را دستور و محور زندگي قرار دهيم

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: اسلام ناب و قرآن را دستور و محور زندگي قراردهيم.

محمدحسين صفار هرندي در جمع اعضاي مؤسسات قرآني و كانون‌هاي مساجد افزود: بايد مسجد را محور فعاليت‌هاي خود كنيم تا سيئات جامعه پاك شوند.
وي با اشاره به اينكه قرآن، جامعه ما را بيمه مي‌كند، اظهار داشت: علاوه بر اين، روح را در قبال تهديدات نفسي و جامعه را در قبال هجوم فرهنگي و ديني دشمنان بيمه خواهد كرد.
صفار هرندي تصريح كرد: پناه برن به قرآن و ذكر خدا، ما را وارد يك وادي امن مي‌كند كه از هر حيث بسيار جدي و مهم محسوب مي‌شود.
وزير ارشاد در ادامه با اشاره به جايگاه قرآن در جامعه اذعان داشت: در مقايسه با 10 سال پيش، تعداد قاريان قرآن و هنرهاي متصل به قرآن به نحو قابل توجهي افزايش يافته كه اصلاً قابل مقايسه نيست و اين امر نشان‌دهنده رشد بسيار بالا در حوزه قرآن است.
صفار هرندي در ادامه يادآور شد كه قرآن از مهجوريت بيرون آمده و به صورت يك قصه مطبوع و قابل لمس در جامعه تبديل شده است.
وي با بيان اينكه البته هنوز با جايگاه اصلي قرآن فاصله داريم، گفت: اميدواري با رجوع استعدادها به قرآن به جايگاه حقيقي قرآن برسيم، چرا كه ارشاد اسلامي، بدون قرآن چيز غير ممكن و محال است.
وي در پايان از درخواست طرح جامع قرآني از سوي شوراي عالي انقلاب فرهنگي را مطرح كرد و خاطرنشان كرد: در اين طرح جامع، تكليف دستگاه‌هاي مختلف مرتبط با امر مشخص خواهد شد.
 


منبع: خبرگزاری فارس

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo