شهید آوینی

 

آثار فرهنگی شهدای قم گردآوری می شود
اجرای طرح جمع آوری و تدوین آثار فرهنگی شهدای گرانقدر 8 سال دفاع مقدس استان قم در قالب طرح هجرت بسیج سازندگی ، از نیمه اول اسفند ماه جاری آغاز شده است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان قم گفت: این طرح با مشارکت بنیاد شهید وامور ایثاگران استان قم و سازمان بسیج سازندگی استان با هدف نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت و شناسایی آثار شهدای 8 سال دفاع مقدس به مردم اجرا می شود.

سرهنگ جواد معلمی خاطر نشان کرد در این طرح بسیجیان استان قم با مراجعه به منازل یا مدارسی که شهدا در آنجا سکونت یا تدریس می کردند با خانواده های معظم شهدا یا همرزمان ایشان گفتگو کرده وزندگی نامه و آثار به یاد ماندهی شهدا اعم از وصیت نامه، کتاب، مقاله، عکس و خاطره را جمع آوری ودر اختیار بنیاد شهید استان قرار می دهند.

وی با اشاره به فعالیت کلاسهای سواد آموزی استان قم در قالب اردوهای هجرت بسیج سازندگی گفت: در مرحله دوم این کلاس های 2 هزار نفر از بیسوادان استان قم با حضور در کلاس های نهضت سواد آموزی از نعمت سواد بهره مند می شوند.

معلمی یادآور شد: تعداد 30 هزار و 600 نفر روز از آموزشیاران بسیجی استان قم به مدت 6 ماه در قالب 170 کلاس بیسوادان را تحت آموزش قرار می دهند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان قم با اشاره به اینکه 90 درصد از ساکنان استان قم از نعمت سواد بهره مند هستند افزود: تلاش داریم در قالب اردوهای هجرت بسیج سازندگی با هدف ریشه کنی بی سودان و توسعه سطح آموزش مابقی افراد را با سواد کنیم.

معلمی اجرای اردوهای هجرت بسیج سازندگی و بکارگیری جوانان در آبادانی و سازندگی کشور را موفقیت آمیز خواند و گفت: اشتغالزایی جوانان ، توسعه سطح دانش و فرهنگ مردم، غنی سازی اوقات فراغت و مبارزه با حجمه فرهنگی دشمنان از اهداف عمده طرح هجرت بسیج سازندگی است.


منبع: خبرگزاری مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo