شهید آوینی

 

کنگره بین‌المللی شعر نبوی فردا در مشهد آغاز می شود
نخستین کنگره بین‌المللی شعر نبوی با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ، شاعران داخلی و خارجی و جمعی از مسئولان کشوری و استانی از فردا به مدت دو روز در مشهد آغاز می شود.

سید علی حسینی دبیر کنگره بین‌المللی شعر نبوی شب گذشته با بیان این مطلب افزود :نخستین کنگره بین‌المللی شعر نبوی با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی‌، معاونان وی، نمایندگان مجلس، شاعران بین‌المللی و جمعی از مسئولان کشوری و استانی از 16 اسفند آغاز به کار می‌کند.

حسینی افزود: یک‌هزار و 985 شاعر از داخل و خارج کشور با ارایه 3 هزار و 100 اثر در این کنگره شعر حضور یافته‌اند‌.

دبیر کنگره شعر نبوی منتخبان بخش زبان‌های خارجی کنگره شعر نبوی را به ترتیب عبدالله اوزتمیز و پروفسور محمدنور دوغان از ترکیه و در بخش زبان ترکی، احمد وصی از هندوستان در زبان اردو، سیف‌الله سیف‌الدین از ازبکستان در زبان روسی، عوض‌اله بشاره از سودان و سحامی القرینی از کویت در زبان عربی، معرفی کرد.

حسینی خاطرنشان کرد : در زبان‌های انگلیسی و فرانسوی نتایج هنوز اعلام نشده است، ضمن این‌که در بخش‌ زبان‌های ترکی و عربی داخل کشور و از میان 93 اثر ارسالی مهدی ملا فاضل الکسدانی و عبدالله بن‌ملاجاسم در زبان عربی و استاد نظمی تبریزی از تبریز و بیت‌الله جعفری از ارومیه در زبان ترکی رتبه‌های برتر این دو زبان در داخل کشور را کسب کردند.

وی  از اجرای زنده سرود پیامبر اعظم که در سال جاری سروده و آهنگسازی شده  در مراسم اختتامیه این کنگره خبر داد.

منبع:خبرگزاری مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo