شهید آوینی
 
نمايشگاه سوگواری «فرات بر صراط» در واحد علوم و تحقيقات دانشگاه آزاد اسلامی

نمايشگاه سوگواری «فرات بر صراط» از شنبه 12 تیرماه در واحد علوم و تحقيقات دانشگاه آزاد اسلامی آغاز شده و به مدت پنج روز ادامه خواهد داشت.

به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقيقات، «خليل‌ علی‌ محمدزاده» معاون فرهنگی واحد علوم و تحقيقات گفت‌: نمايشگاه سوگواری «فرات بر صراط» با كارگردانی، تهيه‌كنندگی و بازيگری 60 دانشجوی شاغل به تحصيل در رشته‌های فنی ـ مهندسی متشكل در گروه فرهنگی ـ هنری سلام از شنبه 12 تیرماه به مدت پنج روز در واحد علوم و تحقيقات برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: برای مشاهده اين اثر هنری و بهر‌ه‌برداری از مفاد اين هنر دينی، 4 هزار دانشجو بليت تهيه كرده‌اند كه طی اين 5 روز و در 6 شش نوبت با مراجعه به محل نمايش از آن استفاده خواهندكرد.

وی هدف از برگزاری اين برنامه را آسيب‌شناسی و عارضه‌زدايی از آيين‌های مذهبی و آگاهی‌بخش در جنبه‌های معرفتی، تاريخی و تربيتی نهضت عاشورا خواند و تصريح كرد: اين سوگواری دارای پنج غرفه به هم پيوسته شامل واقعه عاشورا در تاريخ، پدر مهربان، نمايش «يا ليتنا كنا معكم»، پاسخگويی به سؤالات و شبهات و نظرسنجی از بازديدكنندگان است.

معاون فرهنگی واحد علوم و تحقيقات خاطر نشان كرد: كليه مجريان و بازيگران اين برنامه دانشجويان اين واحد هستند كه بيش از يك‌ سال تلاش و تمرين خود را با استفاده از فن‌آوری‌های به‌روز آموزشی و انيميشن و سبك‌های مختلف ادبی و هنری ارائه می‌شوند.

«خليل‌ علی‌محمد‌زاده» از مشاركت تحسين‌برانگيز دانشجويان واحد علوم و تحقيقات در تمامی زمينه‌های فرهنگی به عنوان سرمايه‌ای بزرگ نام برد و توضيح داد: با شناسايی و ميدان دادن به اين سرمايه‌های فكری و معنوی، هر دانشگاهی می‌تواند از معرفت دينی و انقلابی دانشجويان، تصوير روشنی را در منظر قضاوت جامعه ترسيم كند.

منبع: خبرگزاری مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo