شهید آوینی

 

اشعار جشنواره شعر نبوی کتاب می شود  

جشنواره شعر نبوی دفتر اشعار شعرای فارسی زبان را که در مدح حضرت رسول اکرم (ص) سروده اند به چاپ می رساند.
مسئول کمیته نظارت و ارزشیابی جشنواره شعر نبوی در گفتگو با خبرنگار مهر در مشهد، ضمن بیان این خبر گفت: 2500 اثر از 1600 شاعر به دبیرخانه این جشنواره رسیده است. شعر نبوی به پنج زبان فارسی، عربی، انگلیسی، ترکی و اردو برگزار می شود .

محمدهادی منوری با بیان اینکه استقبال بسیار خوبی که از طریق رایزنی های فرهنگی در خارج از کشور و سایر رسانه ها در داخل شده است اظهار داشت: هر کاری که باعث آن شود که اعتقاد ما نسبت به مسایل دینی و مذهبی پررنگ شود و بتوانیم توجه جهانیان و به ویژه جوانان را جلب کنیم، تاثیر گذار خواهد بود.

منوری زبان مشترک همه مردم دنیا را زبان عشق و معنویت دانست و ادامه داد: کم هزینه ترین صادرات، صادرات فرهنگی و محصولات فرهنگی است. این کنگره فرصت مناسبی است که معنویت را به همه دنیا صادر کنیم.

صاحب کتاب های "دوباره شیعه شدم" و "اولین فصل زمین" اشاره کرد: ما به هر بهانه ای که بتوانیم به هر گوشه ای از زندگی، شخصیت و فضائل حضرت رسول بپردازیم خوب است. اگر چه هیچ گاه نتوانسته ایم به همه ابعاد در زندگی او بپردازیم ولی پرداختن به گوشه ای از زندگی پیامبر (ص) بهتر از نپرداختن به آن است.

در حاشیه این جشنواره کل آثار حجمی، نقاشی و نمایشگاه شهر مربوط به آثار شاعران به معرض دید علاقه مندان گذاشته می شود. این جشنواره 16 و 17 اسفند ماه در مشهد برگزار می شود.

 

منبع: خبرگزاری مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo