شهید آوینی

 

همایش "حمایت از پیامبر اکرم(ص)" برگزار می شود
همایش سه روزه "حمایت از پیامبر اکرم(ص)" به منظور معرفی فضایل حضرت محمد (ص) و بررسی علل تعرض به نبی اکرم(ص) از عصر نبوت تاکنون و ارائه راهکارهایی به منظور جلوگیری از این تعرضات، از امروز سه شنبه 5 دی ماه در عربستان برگزار می شود.

به نقل از اسلامیک نیوز، عبدالله بن عبدالمحسن ترکی دبیر کل انجمن جهانی مسلمانان درباره این همایش اظهار داشت: این همایش در موسمی برگزار می شود که علما، اندیشمندان و استادان دانشگاه ضمن ادای مناسک حج، در این همایش شرکت کرده و دیدگاههای خود را درباره حمایت از رسول خدا (ص) ارائه دهند.

هدف از برگزاری این همایش ارائه راهکارهایی برای جلوگیری از اهانت به نبی اکرم(ص)، تبیین سیره نبوی و رسالت عظیم اسلام است که تا به همه مردم منتقل و آنها از تاریکی به سوی نور هدایت شوند.

در این همایش 4 محور مورد بررسی قرار می گیرد. محور اول تعرضات تاریخی چون تعرض در عصر نبوت، تعرض در اواخر دولت عباسی، تعرض در زمان جنگهای صلیبی و تعرض در عصر معاصر و محور دوم نیز اهداف تعرضات، تبیین اهداف دینی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی متعرضان و مناقشه بر راههای مقابله با این تعرضات بر اساس شیوه و اسلوب اسلامی را شامل می شود .

محور سوم تعرضات جدید و تصریحات پاپ بندیکت شانزدهم رهبر کاتولیکهای جهان، علل تعرض، تحلیل اهداف آن، اهانت به اسلام، ارتباط اسلام با ارعاب، مسلئه جهاد، زن، حقوق بشر، علم، تمدن اسلامی، جایگاه مؤسسات گفتگوی تمدنها و مسئولیتهای آنها و محور چهارم ادوات یاری رسول خدا (ص)، بررسی تحقیقات مسئولان، علماء و فرهیختگان در یاری نبی اکرم(ص)، مسئولیت سازمانهای رسمی و ملی و رسانه های گروهی در اجرای برنامه های دفاع از نبی اکرم، معرفی فضایل و خصایص اخلاقی حضرت محمد (ص) به ملتها و امتهای بشری را در بر می گیرد .
 

منبع: خبرگزاری مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo