شهید آوینی

 

چهارمین همایش بین المللی "بانوان قرآن پژوه" برگزار شد
چهارمین همایش بین المللی "بانوان قرآن پژوه" صبح امروز پنجشنبه 9 آذر ماه با سخنرانی رئیس جمهور و معرفی 25 بانوی برگزیده فعال در عرصه های مختلف قرآنی، برگزار شد .

دکتر محمود احمدی نژاد، رئیس جمهور در بخشی از سخنان خود با اشاره به نقش بانوان در جامعه گفت: طی بیست وهشت سال گذشته، در عمل و تجربه دیدیم  که در هر عرصه ای که بانوان با آگاهی و ایمان وارد شدند آن عرصه، عرصه موفقیت آمیزی بود و دیده ایم اگر زنان جامعه تصمیمی بگیرند آن تصمیم به مرحله عمل خواهد رسید.

وی افزود: امروز خدا را شاکریم که  در عرصه قرآن شاهد حضور خیل عظیم بانوان قرآنی هستیم  و تردیدی ندارم با درایت و کوشش بانوان، فرهنگ قرآنی در اعماق جامعه رسوخ یافته و به لطف خدا در همه جهان شاهد برپایی جامعه قرآنی خواهیم بود.

هدف از برگزاری همایش بانوان قرآن پژوه، تکریم و تجلیل از بانوان عرصه های پژوهش دینی در کشور است . محور اصلی برگزاری همایش فوق تجلیل از بانوان برگزیده علمی و پژوهشی در سطح داخل و خارج از کشور است که با دستاوردهای بسیار، گام جدیدی در حوزه معنویت در دین اسلام است.

در همایش بانوان قرآن پژوه 25 نفر فعال در عرصه علم و پژوهش،  20نفر از داخل کشور و 5 نفر نیز از کشورهای روسیه، لبنان، عراق و پاکستان، به عنوان برگزیدگان بخشهای مختلف خوشنویسی، تهذیب، نگارگری، ترجمه، تدریس، تألیف، تفسیر، پژوهش، کتاب شناسی و تبلیغ معارف قرآنی، تجلیل شده و لوح تقدیر خود را از رئیس جمهور دریافت کردند .

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، شبکه قرآن سیما، سازمان اوقاف و امور خیریه، اداره کل امور بانوان شهرداری تهران، موزه ملی قرآن کریم و سازمان حوزه ها و مدارس علمیه خارج از کشور از جمله دستگاههایی هستند که در برگزاری همایش بانوان قرآن پژوه مشارکت داشتند .

منبع: خبرگزاری مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo