شهید آوینی

 

" ماه پاره ها " یادواره شهدای جنگ تحمیلی منتشر شد
" ماه پاره ها " مجموعه خاطرات و قطعاتی درباره شهدای دفاع مقدس نوشته ذبیح الله رحمانی منتشر شد.

 این کتاب که همچون اثر پیشین نویسنده (ماه در تکه های آینه) در قطع پالتویی و از سوی نشر شاهد عرضه شده است، نوشتارهایی ملهم از خاطرات شهدا و نیز قطعاتی توصیفی و داستانی - روایی درباره شهیدان را شامل می شود.

زندگی نامه و سرگذشت شهیدان محسن سویزی، حسن بختیارپور، محمدحسین نجفی، جعفر محمدپور اجاقی، قاسم خسروجردی، مجید سعیدا و ... به گونه ای تشریح شده است که خواننده علاوه بر آشنایی با سرگذشت شهید ، متن داستانی کوتاهی را نیز درباره بخشی از زندگی وی می خواند.

رحمانی که پیشتر نیز نقدها و داستان هایی را درباره دفاع مقدس نوشته است در توصیفی از سرگذشت شهید غلامعلی شرفی آورده است : ... صدای تکبیرها و اقامه نماز با طنین انفجارها و نفیر ترکش ها درهم آمیخته بود. در هوای نیمه ابری سحرگاهان بوی باروت و دود را بادی سرد و سوزناک می پراکند. در سنگرها و پشت جان پناه ها که با طلوع فجر صادق هزاران رزمنده به تناوب با معبود خود در نجوا و رکوع و سجود و قیام بودند و رایحه عطرهایی خوشبو با هر رکعتی در جان پناه می پیچید، غلامعلی سنگر نگهبانی اش را به رزمنده ای دیگر سپرد...

" ماه پاره ها " نوشته ذبیح الله رحمانی به سفارش کنگره بزرگداشت 2000 شهید منطقه 14 تهران توسط نشر شاهد در سه هزار نسخه عرضه شده است.


منبع: خبرگزاری مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo