شهید آوینی

 

ارائه آموزش قرآن به روش اشاره ويژه ناشنوايان در مصر

رئيس انجمن «الصفا» و سرپرست مركز ناشنوايان مصر از وجود 335 حافظ قرآن ناشنوا وارائه آموزش علوم قرآنی به روش اشاره در اين مركز خبرداد.

به نقل از روزنامه«الشرق الاوسط» چاپ مصر، «نبيل الربيع» رئيس جمعيت مذكور و استاد زبان اشاره كه مسئول برنامه‌های حفظ قرآن كريم در قاهره است، با اعلام اين خبر گفت: اعضای اين مركز بهزيستی در كنار برنامه حفظ قرآن در كلاس‌های تفسير، فقه و حديث نيز كه با زبان اشاره برگزار می‌شود، شركت می‌كنند.

وی تاكيد كرد: 335 تن از ناشنوايان اين مركز با حفظ تعدادی از سوره‌های قرآن در شش ماهه گذشته با تحمل سختی‌های بسيار، موفق به حفظ اين سوره‌ها شدند.

نبيل‌الربيع همچنين تصريح كرد: مدرسان قرآن در آغاز كار با مشكلات زيادی مواجه شدند؛ چراكه پس از ترجمه لفظی آيات بايد آن‌ها را تفسير می‌كردند تا بتوانند مقصود آيات را درك كنند و بعد، متن آيه را به زبان اشاره تبديل می‌كردند.

وی افزود: در حين برگزاری كلاس‌های حفظ قرآن، حالت روحی و روانی ناشنوايان را مشاهده می‌كرديم كه چطور با شنيدن آيات تغيير می‌كنند و چگونه مشتاق بودند كه به همراه معلم خود تعاليم دين اسلام را ياد بگيرند و با سوالات مكرر از معلم خود درباره معانی كلمات علاقه‌مند به تفسير آيات بودند. اين حالت نشان‌دهنده توانايی آن‌ها برای يادگيری و حفظ آيات بود.

رئيس انجمن ناشنوايان مصر همچنين گفت: اين انجمن در طول هفته، نشست‌های دينی و فرهنگی متعددی برگزار می‌كند كه با پرسش و پاسخ همراه است و بعضا مسائل فقهی نيز مطرح می‌شود كه با مراجعه به علمای الازهر و رجال دينی، به آن‌ها پاسخ داده‌ می‌شود.

منبع: خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا)

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo