شهید آوینی

 

امام جمعه قم: مواضع منطقی رئیس جمهور بر وجدان‌های بیدار جهان تاثیرگذار بود
امام جمعه موقت قم با اشاره به سفر ده روزه‌ رئیس جمهور به خارج از کشور، گفت: در این سفر تمام دنیا مواضع عاقلانه و منطقی جمهوری اسلامی را شنیدند و در وجدان‌های بیدار جهان و اسلام اثر خوبی داشت.

آیت الله رضا استادی درخطبه های  این هفته نماز جمعه به مسافرت ده روزه‌ رئیس جمهور به خارج از کشور اشاره کرد و ادامه داد: در این سفر تمام دنیا مواضع عاقلانه و منطقی ما را شنیدند و در وجدان‌های بیدار جهان و اسلام اثر خوبی داشت.

وی درادامه با اشاره به نفرت دولت ها وملت های جها ن از آمریکا اظهار داشت: دولت آمریکا باید بداند که هیچ کشوری اجازه دخالت در مسائل داخلی آن کشور را نخواهد داشت.

امام جمعه موقت قم به وجود معدود کشورهای پیرو آمریکا در جهان اشاره کرد و گفت: این اقلیت کشورها که از آمریکا پیروی می کنند، باید بیدار شوند.

آیت الله استادی ضمن انتقاد به برگزاری جنشواره احیای کویر در قم  اظهار داشت: این جشنواره در کاروانسرای قدیم دیرگچین رسوایی عظیمی را دراستان قم به دنبال داشت.

وی افزود: در دولت اسلامی و به نام اسلام برگزاری چنین جشنواره ای لازم نبود.

آیت الله استادی گفت: دولت و مسئولین بهتر است در مساله‌ جهانگردی دقت بیشتری کنند و ورود جهانگرد نباید اثر سوء روی فرهنگ و اخلاق ملت بگذارد، همان چیزی که الان در شهرهایی نظیر اصفهان و شیراز می ‌بینیم و دولت باید برای توجه به یک سری اعتقادات از منافع مالی بگذرد.

وی تصریح کرد: مسئولان باید برای جذب جهانگرد از روش های اسلامی استفاده کنند و مانند جشنواره احیای کویر عمل نکنند.

امام جمعه موقت قم درادامه از صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک نهاد خدمتگزار یاد کرد و با انتقاد از پخش فیلم های خارجی در صدا و سیما گفت: صدا وسیما نباید فیلم هایی از زنان خارجی بی حجاب را درایران اسلامی پخش کند.

وی افزود: در جامعه ای که به دختران و زنان آن حفظ حجاب توصیه می شود، پخش این گونه فیلم ها جایی نخواهد داشت.

آیت الله استادی در بخش دیگری از سخنان خود به جشن پیروزی لبنان پس از مقاومت 33 روزه خود در برابر ارتش اسرائیل اشاره کرد و گفت: حزب الله لبنان با این مقاومت خود نشان داد که اسراییل مانند قبل تو خالی می ماند.

وی در پایان هفته دفاع مقدس را گرامی داشت واز مردم و دولت خواست تا ادامه دهنده راه شهدای هشت سال دفاع مقدس باشند.

آیت الله استادی همچنین با اشاره به ماه مبارک رمضان، روزه داران را به خود سازی کامل و تربیت نفس دعوت کرد.

 

منبع: خبرگزاری مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo