شهید آوینی

 

امام جمعه کربلا از دولت عراق به علت کندی در روند بازسازی حرمین امامین عسکریین انتقاد کرد
امام جمعه کربلا با انتقاد از دولت به سبب بی توجهی و کندی در روند بازسازی حرمین امامین عسکریین(ع)، اعلام کرد : مسئله بازسازی سبب ناامیدی تروریستها و کاهش کینه های طایفه ای می شود.

به نقل ازخبرگزاری فرانسه، "شیخ مهدی کربلایی" نماینده "آیت الله سیستانی" درکربلا درخطبه های نماز جمعه این شهر که در حرم مطهر امام حسین علیه السلام برگزار شد، دولت عراق را به بی توجهی درمسئله بازسازی  حرمین امام هادی و امام حسن عسکری علیهما السلام درسامرا متهم کرد.

مرقد امامین عسکریین در فوریه گذشته(بهمن 84) مورد هجوم تروریستها قرار گرفت و پس ازآن نیز خشونتهایی به وقوع پیوست.

وی ابرازعقیده کرد: مسئله بازسازی موضوع مهمی است،زیرا سبب می شود که تروریستها احساس کنند اهدافشان محقق نشده است و درعین حال نیز کینه های طایفه ای را نیز کاهش می دهد.

"شیخ مهدی کربلایی" همچنین تکفیری ها و بعثی ها را به ربودن زنان شیعه استان دیاله( اهالی شمال شرق بغداد) متهم کرد.

وی با بیان اینکه تروریستها هیچ مانعی را دربرابرخود برای انجام جنایتها خود نمی بینند، ازنوری المالکی نخست وزیر عراق و دستگاه امنیتی عراق خواست تا طرحی را برای جلوگیری از فعالیتهای تروریست ها دراستان دیاله وضع کنند. 

استان دیاله که یکی از شهرهای بزرگ آن بعقوبه است، قومیت ها و مذاهب مختلف را درخود دارد به طوری که عراقی کوچک به شمار می رود.

ازسوی دیگر امام جماعت مسجد الشواف اهل تسنن بغداد نیز در خطبه های خود اعلام کرد: گزارش سازمان ملل متحد درمورد وقوع شکنجه هایی که دربازداشتگاهها منتشرشده است، دروغ نیست.

"شیخ حارث العبیدی" گفت: هرکسی که می گوید گزارش سازمان ملل متحد دروغ و شکنجه ای رخ نداده است، وی خود دروغگو است و هرکس که بخواهد برایش با دلیل اثبات کنم، این کار را انجام می دهم.

وی نیزبا انتقاد از دولت عراق اظهار داشت: ازدولت می خواهیم که به مسئله زندانی ها رسیدگی کند و همچنین وزارتخانه های مسئول یعنی وزارت کشور و دادگستری  را مورد خطاب قرار می دهیم و از دولت می خواهیم که سازمانهایی را که با قانون مخالفت می کنند، مورد بازخواست قراردهد.

 

منبع: خبرگزاری مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo