شهید آوینی

 

برنامه "تقویم رمضان" از شبکه ملی دانمارک پخش می شود
شبکه تلویزیونی ملی دانمارک با حضور یک مسلمان محجبه طی ماه مبارک رمضان برنامه ای را برای مخاطبان مسلمان و غیر مسلمان درباره اسلام پخش می کند.

به نقل از روزنامه زمان چاپ ترکیه، برنامه اسلامی دانمارک که " تقویم رمضان" نام دارد ساعت 7:55 بعد از ظهر هر روز از شبکه DR2 پخش می شود.

این برنامه به انعکاس چگونگی زندگی خانواده های مسلمانی که در منطقه آودور زندگی می کنند نیز می پردازد؛ منطقه ای که اکثریت جمعیت آن را مسلمانان تشکیل داده اند.قسمتهایی ازاین برنامه که تصاویر افطاری، سحری، نمازهای جماعت و روابط مسلمانان با همسایگان را نشان می دهد ماه رمضان سال گذشته ضبط شده  تا برای برنامه امسال مورد استفاده قرار گیرد.

مطرح کردن پرسش ها و ارائه پاسخ ها درباره این برنامه و همچنین موضوعات طرح شده نیز در پایگاه اینترنتی برنامه تقویم رمضان صورت می گیرد.

مقامات شبکه تلویزیونی DR2 اظهار داشتند که اگر چه 200 هزار مسلمان در این کشور زندگی می کنند، اکثر دانمارکی ها اطلاعات اندکی درباره اسلام دارند و این امر زمینه پخش برنامه تقویم رمضان را فراهم آورده است. 

آنا گرد آلربیک تهیه کننده برنامه "تقویم رمضان" گفت: هدف از ساخت این برنامه اطلاع رسانی به جامعه درباره اعتقادات و سبک زندگی مسلمانان است. پخش این برنامه دانمارکی های غیر مسلمان را با مسلمانانی که در کنار آنها زندگی می کنند آشنا خواهد کرد.

آلربیک اظهار داشت که این شبکه از اول تا 24 دسامبر برنامه ای درباره کریسمس با عنوان " تقویم کریسمس" پخش می کند و این برنامه که درباره اسلام بوده " تقویم رمضان" نامگذاری شده است.

منبع: خبرگزاری مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo