شهید آوینی

 

مسجدالاقصی در ماه رمضان پذیرای روزه داران است
مؤسسه الاقصی در فلسطین اعلام کرد: به منظور اجرای برنامه ها و فعالیتهای دینی در ماه مبارک رمضان و پذیرایی از روزه داران و نمازگزاران اقدامات لازم انجام شده است .

به نقل از الجزیره نت، مؤسسه الاقصی در فلسطین که به طور اختصاصی به حمایت و آبادانی اماکن مقدس اسلامی می پردازد، اعلام کرد برای انتقال دهها هزار نمازگزار در مسجدالاقصی و گستراندن سفره های افطاری و برگزاری کلاسهای درس علوم دینی در طول این ماه آمادگی لازم را داراست.

مؤسسه مذکور از مسلمانان دعوت کرد دهه آخر ماه رمضان در مسجدالاقصی اعتکاف و از برنامه های ویژه این ماه بهره برند.

شیخ علی ابو شیخه رئیس مؤسسه فوق با بیان اینکه خدمات و برنامه های این مؤسسه برای احیای ماه مبارک رمضان زیاد است، افزود: در این میان صدها اتوبوس برای انتقال نمازگزاران آماده فعالیت هستند.

هزار وعده افطاری روزانه به روزه داران اعطا می شود، همچنین برگزاری کلاسهای ارشادی و علمی از دیگر برنامه های این مؤسسه اعلام شده است .

بسیاری از شهروندان فلسطینی آرزو دارند در ماه رمضان به مسجدالاقصی آمده و همراه دیگر روزه داران نماز بخوانند و اعمال رمضانی خود را انجام دهند. اما به دلیل نگرانی از تدابیر امنیتی اسرائیل که مانع از حضور فلسطینیان نوار غزه به شهر قدس می شوند، این امکان کمتر فراهم می شود .

منبع: خبرگزاری مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo