شهید آوینی
 
ورود کتب اربعه شیعه به نمایشگاه کتاب جده ممنوع شد
مسئولین نمایشگاه بین المللی کتاب جده اعلام کردند ناشران ایرانی متقاضی شرکت در این نمایشگاه نمی توانند کتب اربعه شیعه را به عربستان سعودی وارد کنند.

کتب اربعه شیعه شامل " اصول کافی" ، "من لایحضره الفقیه " ، " الاستبصار" و "تهذیب" است که از سوی مسئولین نمایشگاه کتب اسلامی جده ورود آنها به عربستان سعودی ممنوع اعلام شده است. " اصول کافی "، تألیف ابو جعفر محمد بن یعقوب کلینی، دارای 16199 حدیث؛ "من لایحضره الفقیه" تألیف ابوجعفر محمد بن علی بن بابویه قمی ملقب به شیخ صدوق شامل 5963 حدیث ؛ " تهذیب "، تألیف ابوجعفر محمد بن الحسن معروف به شیخ طوسی دارای 13590 حدیث و "استبصار" که این کتاب نیز تألیف شیخ طوسی است 5511 حدیث دارد.

مرتضی آخوندی، مدیر دارالکتاب اسلامیه در گفتگو با خبرنگار کتاب مهر با اعلام این خبر افزود : به جز کتب اربعه شیعه کتابهای ادعیه و دیگر آثار از این دست هم برای شرکت در نمایشگاه بین المللی کتاب جده ممنوع اعلام شده است.

وی در ادامه افزود :  البته هنوز ممنوعیت های بیشتر این نمایشگاه برای ما مشخص نیست و ما منتظر ارسال  برچسب های نمایشگاه هستیم و بعد از آن باید کتابها را به این نمایشگاه ارسال کنیم تا ببینیم برخورد مسئولین فرهنگی عربستان سعودی ها با این کتابها چگونه است.

آخوندی در ادامه تصریح کرد : البته تا پیش از شرکت درنمایشگاه کتاب جده نمی توانیم در مورد محدویت های صحبت کنیم و محدویت های اعلام شده مربوط به همان کتب اربعه و ادعیه است .

وی این دسته از کتب را شامل بخش زیادی از تولیدات ناشران ایرانی متقاضی حضور در این نمایشگاه ندانست و افزود : به نظر نمی رسد که این ممنوعیت ها اعلام شده خدشه زیادی به حضور ناشران ایرانی در نمایشگاه کتاب جده وارد کند و ناشران شیعه با این دست محدویت ها آشنا هستند و این مقررات چیز تازه ای نیست.

آخوندی از حضور چهار ناشر ایرانی در نمایشگاه تخصصی کتاب عربستان خبر داد و افزود : ما در نمایشگاه های مختلفی که در کشورهای مختلف عربی برگزار می شود شرکت می کنیم و معمولا این گونه محدودیت ها دربرخی از این نمایشگاه ها وجود دارد و ما سعی می کنیم دیگر تولیدات خود را در این نمایشگاه ها عرضه کنیم .

نمایشگاه تخصصی کتاب جده عربستان از  13 تا 22 سپتامبر مصادف با 22 ال تا 31 شهریورماه برگزار خواهد شد .
 

منبع: خبرگزاری مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo