شهید آوینی

 

از آزادگان شاغل در صدا و سیما تجلیل شد

شورای ایثارگران صدا و سیما در مراسمی از آزادگان شاغل در این سازمان تجلیل كرد.

در این مراسم، بهشتی‌پور یكی از آزادگان با بیان خاطره‌ای گفت:ارتباط نسل جوان و نوجوان ما با نسل قبل از خودشان یعنی جوانان و نوجوانان سال‌های دفاع مقدس بسیار ضعیف است.در حال حاضر بعضی داستان‌های افسانه‌ای بیشتر مورد توجه نوجوانان قرار می‌گیرد، در حالی كه جوانان و نوجوانان دوران دفاع مقدس كسانی بودند كه در واقعیت و در كنار ما زندگی می‌كردند و هنوز هم هستند.

وی ادامه داد: قبل از جبهه و اسارت، گاهی با دوستانم به كوه می‌رفتیم، اما تا زمانی كه می‌توانستیم بر تشنگی خود فائق می‌شدیم و آب نمی‌خوردیم در حالی كه یك قمقمه آب همراهمان بود كه مایه آرامش خیال ما بود، چون می‌دانستیم زمانی كه خواستیم می‌توانیم از آن استفاده كنیم،اما از همان لحظه اول اسارت حتی یك جرعه آب در گرمای سوزان عراق و بیابانهای اطرافش به ما ندادند و دیگر هیچ آرامش خیالی برایمان وجود نداشت تا با اتكاء به آن صبر و تحمل كنیم.

قهرمانی،مدیر امور ایثارگران سازمان صدا و سیما نیز از حضور آزادگان در این مراسم تجلیل كرد.

 

دكتر نجفی،رییس مركز تولید و فنی سیما نیز ضمن تشكر از حضور آزادگان گفت:ما برای رفع مشكلات و كمبودهای خودمان از آزادگان تجلیل می‌كنیم، چون انسان بدون الگو مثل فردی است كه با چشمان بسته در یك جاده سنگلاخ بدون هیچ وضعیت معلومی رها شده است، پس ما برای طی مسیر درست باید از آزادگان الگو بگیریم و این مراسمات بهانه‌ای بیش نیستند جز برای الگوگیری.

وی ادامه داد:هیچ انسانی نمی‌تواند مسیر درست را طی كند،مگر اینكه یك الگوی درست را انتخاب كند.در طول تاریخ از انسان و تمام مقاطع و فرازهایی كه از انسان به جای مانده به خیر و نیكی یاد می‌شود، مقاطعی كه صدها سال پیش بوده است، اما در طول تاریخ شیعه چطور و چقدر از آن به خیر و نیكی یاد می‌شود؟.

وی با اشاره به مقطع انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی گفت:روزی كه آزادگان آزاد شدند، نقطه عطفی بود كه قطعا همیشه در خاطره‌ها می‌ماند، اما مهم این است كه در این روزها، این نقطه عطف درست تحلیل شود و معرفت‌شناسی لازم از آن به عمل آید و مستند و ارائه شود تا الگوی جوانان و مردم باشد.

وی افزود: چگونه الگو شدن مهم است. همه انسانها یك طول عمر و یك عرض عمر دارند كه این عرض عمر بسیار مهمتر است، در مقطعی كه آزادگان در اسارت و در استقامت بودند همه طول عمرشان یك كمیت و همه عرض عمرشان یك كیفیت مهم و مطلوب محسوب می‌شود.

دكتر نجفی به آزادگان شاغل در صدا و سیما تاكید كرد:مواظب باشید این عرض كه خود دارنده عمق و كیفیت كاملی است بعد از آمدن در جامعه و میان مردم و جوانان این كیفیت كم نشود و از دست نرود، چون قرار است در جامعه الگو باشید.

وی با اشاره به این صبر و استقامت در برابر ناهنجاری‌ها و مشكلات و تحمل شدائد توسط این آزادگان گفت:صبر و استقامت مغلوب كسانی است كه عزت و كرامت انسانی را فدای رفاه دنیوی كردند و ما شما را قدر و ارزش می‌نهیم، چون از ائمه معصومین (ع) درس گرفتید و ملاكتان در اسارت، آنها بودند.

دكتر نجفی با تقدیر از آزادگان گفت: شما در اسارت به گونه‌ای رفتار كردید كه هیچ نقطه ابهام و تاریكی در عزت و كرامت ایران ایجاد نكردید و توقع ما نیز همین بود.

وی افزود:‌هر جا كرامت و عزت انسانی مخدوش شود و صبر برای ادامه مسیر نیاز است،ما یك آزاده می‌طلبیم.

سپس،محمودی؛ عضو شورای مركزی ایثارگران سازمان صدا و سیما گفت:ما در این رسانه وضعیت خود را نه تنها نسبت به آزادگان كه به هیچ یك از ایثارگران انجام نداده‌ایم، جز این كه سالی یكبار در یك مناسبت به خصوص از آنها یاد شود، در حالی كه باید بسیار بیشتر به این مقوله پرداخته شود و الگوسازی كامل و كافی برای جوانان صورت گیرد.

در پایان به تمام آزادگان شاغل در صدا و سیمای مركز تهران كه 53 نفر را شامل می‌شدند، هدایایی اهدا شد

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo