شهید آوینی
 

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی خبر داد :

نتایج پیروزی حزب الله در دستور کار کنفرانس وحدت بررسی می شود
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی از برگزاری نوزدهمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی، همزمان با مبعث پیامبر اعظم(ص) در تهران خبر داد و گفت: بررسی ابعاد و نتایج پیروزی حزب الله لبنان در منطقه در دستور کار کنفرانس وحدت امسال قرار دارد.

به نقل از روابط عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، آیت الله تسخیری دبیرکل مجمع که صبح امروز در جمع نمایندگان رسانه ها سخن می گفت، افزود: نوزدهمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی امسال با موضوع مسلمانان در کشورهای غیر اسلامی ، حقوق، وظایف ، مشکلات و راهکارها با حضور 150 عالم، متفکر و صاحب نظر از 50 کشور جهان، در روزهای 29 تا 31 مرداد ماه در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار می شود.

وی افزود: کنفرانس وحدت در مهمترین هدف خود به ایجاد زمینه های اتحاد و همبستگی در جهان اسلام می پردازد و امسال نیز این کنفرانس با محورهای موقعیت و نقش مسلمانان در نقاط مختلف جهان و تعامل بین اقلیت های مسلمان و جهان اسلام به بررسی مشکلات حقوق و وظایف مسلمانان در کشورهای غیر اسلامی می پردازد.

آیت الله تسخیری در مورد تعداد مقالات ارسالی به این کنفرانس گفت: تاکنون صد مقاله در موضوعات، دیدگاه اسلام نسبت به اقامت اقلیت و مهاجران در کشورهای غیر اسلامی ، نگاه قوانین بین المللی به مسئله اقلیت ها، حقوق و وظایف فردی، اجتماعی و سیاسی و اقتصادی مسلمانان در کشورهای غیر اسلامی و نقش اقلیت های مسلمان در حمایت از مسائل جهان اسلام به این کنفرانس رسیده است که تا 150 مقابله نیز افزایش خواهد یافت.

وی به حضور علمای شیعه و سنی عراق در این کنفرانس اشاره کرد و اظهار داشت: میثاق شرف به عنوان ریسمان شرافتمندانه برای حل و پایان دادن به مشکلات عراق بین این علما بسته خواهد شد.

تسخیری عمق و توجه دادن به ابعاد پیروزی حزب الله لبنان در منطقه را از اهداف کنفرانس وحدت امسال دانست و گفت: علما و رهبران دینی بعضی کشورها که در فتوایی علیه حزب الله در صدد تفرقه افکنی در امت اسلامی بودند، در پی پیروزی حزب الله به اهداف خود نرسیدند.

وی در مورد برگزاری نشست های تخصصی در رابطه با مسائل فلسطین و لبنان گفت: این جلسات به منظور اشاعه پیروزی حزب الله لبنان و تشریح ابعاد این پیروزی در بین ملت ها برگزار می شود.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی به برپایی نمایشگاه کتاب پیرامون تریب مذاهب اسلامی و اقلیت های مسلمان در کشورهای غیراسلامی در حاشیه کنفرانس وحدت اشاره کرد و اظهار داشت: در اختتامیه کنفرانس ، مراسم دومین دوره انتخاب کتاب سال تقریب به منظور تحلیل از اندیشمندان اهل قلم که به نشر فرهنگ تقریب و تقویت اخوت و وحدت میان مسلمانان جهان پرداخته اند و برگزیدگان کتاب سال در سه حوزه تالیف ، تحقیق و تصحیح و ترجمه با اهدای لوح یادبود و هدایا تجلیل به عمل خواهد آمد.

وی با اشاره به همزمانی برگزاری کنفرانس وحدت با هفته جهانی بزرگداشت مساجد یادآور شد: نقش محوری مساجد در کشورهای غیر اسلامی در این کنفرانس نیز مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo