شهید آوینی
 
اهداف چهارگانه رژیم اسرائیل از حملات تمام عیار به لبنان
وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی اعلام کرد که اسرائیل از ورود خود به جنگ با حزب الله لبنان چهار هدف عمده را دنبال می کند.

"آوی دیختر" در گفتگو با روزنامه نزاویسمایا گازیتا"در پاسخ به این سؤال که روند جنگ را چگونه پیش بینی می کند،اظهار داشت : وقتی ما عملیات ویژه علیه "حزب الله"(تخریب و کشتار در لبنان) را آغاز کردیم، درمقابل خود 4 هدف اصلی را در نظر داشتیم،  یعنی  وارد کردن ضربه هرچه قویتربه شالوده ترور(مقاومت بر ضد اشغالگری و تجاوزگری)، که این سازمان درلبنان ایجاد کرده است و به حداقل رساندن نفوذ این گروه بر دولت بیروت تا حد ممکن ،  ایجاد یک منطقه حائل درفاصله 4-10 کیلومتری مرزهای شمالی ما از لبنان ، تا شهرها و مردم را درمقابل شلیک موشک های"حزب الله" حفاظت کند ، آزادسازی اسرا و آخر اینکه کاری بکنیم که جامعه جهانی قطعنامه شماره 1559 را به اجرا بگذارد یا  آن را به قطعنامه جدیدی مبنی بر آتش بس تعمیم دهد.

وی در ادامه گفت: رسیدن به هدف اول کار بسیار مشکلی است، زیرا در طول 6 سال "حزب الله" درلبنان ارتش تروریستی قوی را تشکیل داده است و این امر مستلزم اجرای عملیات نظامی است که ما اکنون درعمق خاک لبنان مشغول آن هستیم.

دیختر در ادامه مدعی شد که اسرائیل به هدف دوم خود یعنی ایجاد منطقه حائل رسیده است و ادامه می دهد که تل آویو موفق به گرفتن اسیر از حزب الله شده است و در راه رسیدن به هدف دیگر خود یعنی آزاد سازی اسراء نیز می باشد.

وی درباره هدف آخر می گوید: ما قطعنامه ای را که آمریکا و فرانسه بر آن به توافق رسیده اند، مورد مطالعه قرار می دهیم و سبک و سنگین می کنیم که تا چه حد اهداف ما را پوشش می دهد.

این مقام رژیم صهیونیستی همچنین درباره جایگاه ایران در مناقشات حاضر گفت: سالهاست که ایران علیه اسرائیل مبارزه می کند و حزب الله" تنها یکی از کانال های آن است. ایران به طور مستقیم و غیر مستقیم در فلسطین از طریق سازمان هایی همچون "جهاد اسلامی"، "گردان شهدای الاقصی" و حماس نفوذ دارد.

وی ادعا کرد: "خالد مشعل" رئیس شاخه سیاسی حماس، ابتدا با رهبران ایران ملاقات کرد و سپس برای ملاقات با "محمود عباس" (ابومازن رئیس تشکیلات خودگردان)برای تصمیم گیری درباره توقف حملات لیه اسرائیل به قاهره رفت.

این مقام امنیتی رژیم صهیونیستی که نماینده کنیست اسرائیل از حزب کادیما نیز می باشد، در پاسخ به این سؤال که اسرائیل چه مدت زمانی برای پایان دادن تجاوزات خود به لبنان نیاز دارد، افزود: مسئله زمان نیست، بلکه مسئله رسیدن به اهداف ما است. این عملیات برای ما بسیار سخت و سنگین است و علاقه مند به نتیجه رساندن هر چه سریع تر آن هستیم،  ولی به هر حال رسیدن به آن چهار هدفی که ذکر شد، عامل زمان را تعیین می کند.

منبع: خبرگزاری مهر
 

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo