شهید آوینی
 
مردم استان مرکزی در حمایت از مقاومت لبنان راهپیمایی کردند

مردم استان مرکزی همراه با اقشار مختلف ملت ایران پس از اقامه نماز جمعه در حمایت از مقاومت فلسطین و حزب الله لبنان و در محکومیت اعمال ضدانسانی رژیم صهیونیستی در خیابان های شهرهای استان راهپیمایی کردند.

در اراک، مردم با حمل پلاکاردهایی در حمایت از حزب الله  و ملتهای فلسطین و لبنان ، با شعارهای ضد اسرائیلی "مرگ بر اسرائیل " ، مرگ برآمریکا و انگلیس"  خواستار بیداری سران کشورهای  اسلامی برای حمایت از فلسطین و لبنان شدند.

این راهپیمایی با حضور نمازگزاران و مسئولین استان برگزار شد .

 

در قطعنامه پنج ماده ای این راهپیمایی ضمن محکوم کردن استفاده از سلاحهای غیر متعارف از سوی اسرائیل، بر حمایت از حرکت شجاعانه و حق جویانه حزب الله لبنان تاکید و تصریح شد: آمریکا و اسرائیل باید پاسخگوی حمایت خود از جنایات اسرائیل در بین افکار عمومی جهانیان باشند.

 

این قطعنامه با محکوم کردن نگاه و برخورد گزینشی شورای امنیت در قبال مسائل، از مجامع مستقل بین المللی خواست جلوی جنایات ضد انسانی اسرائیل در قبال زنان و کودکان را بگیرد.

 

در این قطعنامه، اسرائیل منشاء ناآرامی و تشنج در منطقه عنوان شد و افزود: ملتهای مسلمان به ویژه دولتهای اسلامی از ارسال کمک های خود با ملتهای فلسطین و لبنان دریغ نکنند و با کمکهای خود در کنار ملت لبنان و فلسطین قرار گیرند.

 

در این قطعنامه با تاکید بر حمایت ملت ایران از فلسطین و لبنان و حزب الله بر ایجاد راهکارهایی برای حضور بیشتر ملت ایران به ویژه جوانان برای کمک به ملتهای ستمدیده تاکید شد.

 

این قطعنامه با تکبیرهای کوبنده راهپیمایان همراه بود.

منبع: خبرگزاری مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo