شهید آوینی

 
برگزاری اجلاس مجمع بين‌المللی فقه اسلامی در جده

اجلاس مجمع بين‌المللی فقه اسلامی در جده از فردا آغاز به كار می‌كند.

به نقل از روابط عمومی مجمع جهانی تقريب مذاهب اسلامی، اجلاس مجمع بين‌المللی فقه اسلامی با بررسی موضوع تجديد‌نظر در اساس‌نامه مجمع فقه اسلامی و اجرای مصوبه فوق‌العاده سازمان كنفرانس اسلامی و تحول در پاسخ‌گويی به نيازهای جهان اسلام در زمينه‌های مختلف فرهنگی، فقهی و فكری با حضور نمايندگانی از كشورهای مصر، عربستان، ايران، مغرب، سوريه، پاكستان و ... 6 ارديبهشت ماه (26 آوريل) در جده برگزار می‌شود.

آيت الله تسخيری دبير كل مجمع جهانی تقريب مذاهب اسلامی، نماينده رسمی جمهوری اسلامی ايران و رييس هيأت ريسه مجمع فقه اسلامی است.

اين اجلاس بنا به دعوت اكمل‌الدين احسان اغلو دبير‌كل سازمان كنفرانس برگزار می‌شود.

گفتنی است مجمع بين‌المللی فقه اسلامی، مركزی علمی و فقهی وابسته به سازمان كنفرانس اسلامی است كه براساس قطع‌نامه صادره در سومين اجلاس سران كشورهای اسلامی با هدف تحقق وحدت فكری اسلامی با در نظر گرفتن تعدد مذاهب، تحكيم بنيادهای عقيدتی امت اسلامی، مقابله با تعصبات مذهبی و غلو در دين و اشاعه محبت و مودت بين پيروان مذاهب اسلامی، پاسخ به فتاوای منحرفين و هماهنگی فتاوا در جهان اسلام و بررسی مشكلات زندگی و اجتهاد اصيل پيرامون آنها و ارائه راه حل‌های برخاسته از شريعت اسلامی در سال 1359 تاسیس شد و نخستين اجلاس رسمی خود را در سال 1361 برگزار كرد.

منبع : خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا)

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo