شهید آوینی

 
مسكو ميزبان نشست جهانی رهبران ادیان خواهد بود

نشست جهانی رهبران ادیان از سوی شورای بین‌اديان روسيه، تیر ماه سال جاری در مسكو برگزار می‌شود.

سر اسقف الكسی دوم در مصاحبه با interfax-religion web site، با بيان اين خبر افزود: در اين نشست رهبران مذهبی مسيحيت، اسلام، يهوديت، بوداييسم و ساير اديان حضور دارند. اين نشست نشان‌دهنده‌ی تنوع سنت‌‌‌های دينی معاصر است.

سر اسقف الكسی دوم افزود: اين نشست با هدف بررسی راه‌های مبارزه با مشكلات اديان در جهان معاصر و تأكيد بر صلح و احترام بين پيروان اديان مختلف برگزار خواهد شد.

وی در ادامه اظهار اميدواری كرد كه برگزاری اين نشست پيام مثبتی برای جهانيان باشد و صلح و فرهنگ زندگی مسالمت‌آميز را در جهان گسترش دهد. بسياری از رهبران مسلمان، يهود، مسيحیت و بودايی بر اين موضوع تكيه دارند كه اصول الحادی و لاادری‌گری باید در مدارس روسيه ریشه‌کن شود.

وی افزود: نشست فوق زير نظر شورای بين اديان كه در سال 1997 در روسيه تشكيل شد سازماندهی می‌شود. همكاری در امور اجتماعی بين پيروان اديان مختلف نمی‌تواند مانعی برای بحث‌های كلامی باشد.

وی با اشاره به برگزاری پنجمين همايش گفت‌و‌گوی بين اسلام و مسيحيت ارتدكس در تهران با موضوع «معادشناسی و تأثير آن بر زندگی مدرن» گفت: در اين جلسه تفاوت‌ها و اشتراکات بين اصول معادشناسی در اسلام و مسيحيت مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

الكسی دوم در پايان خاطر نشان كرد: يكی از راه‌های مبارزه با افرا‌‌‌‌‌‌ط‌گری آموزش است. دانش‌آموزان در مدارس بايد با اديان مختلف، تمدن‌هآو فرهنگ‌های آنها آشنا شوند.

منبع: خبرگزاری قرآنی ایران

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo