شهید آوینی

 
اولین همایش سالگرد مرحوم سید جلال الدین آشتیانی در مشهد برگزار شد
همایشی به مناسبت اولین سال درگذشت آیت ا... آشتیانی با حضور جمعی از اساتید حوزه و دانشگاه و طلاب و دانشجویان در مرکز پژوهشی شهید هاشمی نژاد مشهد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار دین و اندیشه "مهر" در مشهد، این همایش با حضور جمعی از اساتید  و اندیشمندانی چون: آیت ا... زنجانی ، دکتر یحیی یثربی ،  دکتر جهانگیر مسعودی ، حجت الاسلام سید مصطفی حسین آملی و دکتر اکبریان برگزار شد.

کتر جهانگیر مسعودی در این مراسم ضمن ارج نهادن به مقام والای مرحوم آشتیانی اظهار داشت : ظاهراً این مسئله که بزرگان اسلام را بعد از نبودشان ارج نهیم در بین ما سنت شده است چه بهتر بود که از وجودشان بیشتر بهره می بردیم و این همایش برای بیشتر شناختن این استاد گرانقدر برگزار می شد .

همچنین دکتر یحیی یثربی استاد فلسفه با بیان جایگاه مرحوم آشتیانی تصریح کرد : آیت الله آشتیانی در زمان حیاتشان بر دو چیز برای جوانان تأکید داشتند ، اول اینکه در فلسفه تنها با یک بعد پیش نروند و دوم اشاره به اجرای متون قرآنی و حضور در کلاسهای حوزوی  استمرار بخشند.

دکتر اکبریان  از اساتید حوزه و دانشگاه نیز بیان کرد : اشخاصی که زمان خود را بخوبی شناختند افرادی بودند که در این زمینه بسیار ثمر بخش و ماندگار شدند. بنابراین کسی می تواند فیلسوف ماندگاری به شمار آید که بتواند زمان خود را بشناسد و نیاز جامعه را با راهکاری نو حل کند .

حجت الاسلام حسینی آملی استاد فلسفه اسلامی تصریح کرد : از مشکلات ما در حوزه این است که باید  افراد شناسایی شوند.

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo