شهید آوینی

 

از سوی معاونت فرهنگی حوزه مرکزی سپاه :

پرتوی از سیره و فضایل و شاخصهای حکومتی پیامبر اعظم(ص)
کتاب" پرتوی از سیره و فضایل و شاخصهای حکومتی پیامبر اعظم(ص)" برگرفته از بیانات حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری از سوی معاونت فرهنگی حوزه مرکزی سپاه چاپ و منتشر شده است .

در روایتی از امام باقر و امام صادق علیهما السلام نقل شده اسم اعظم الهی که کلید حل مشکلات و بازکننده درهای غیب محسوب می شود، بیست و سه حرف است که خداوند جل عظمته یک حرف را در اختیار خود نگه داشته و مابقی را به پیامبر (ص) و ائمه هدی علیهم السلام هدیه فرموده است .

در زیارت جامعه کبیره آل الله را پسندیده غیب خویش و اختیار شده اسرار خود و اختیار دار قدرت خویش قلمداد فرموده است  و نیز فرمود شما جلال خدا را با عظمت یاد کردید و شأن او را به کبریایی و لطف و کرمش را به مجد و بزرگی ستودید .

آن واگذاری قدرت و تسلط بر غیب و این بزرگ دانستن مقام عظمت حضرت حق از وجود بزرگ حضرت محمد بن عبدالله (ص) کهکشانی درخشنده و با عظمت ساخته و او را به شریفترین مقام اهل کرامت، عالیترین منزلت مقربان و رفیعترین درجات پیامبران رسانده، به گونه ای که هیچکدام از پیامبران گذشته و اولیاء ملحق شده آنان به این مقام نمی رسند و فوق آن مرتبه احدی را پیدا نمی کنند .

و از این رو آنحضرت بنده خاص و شاهد، پیامبر پاک و بیم دهنده، امین و صاحب مرتبه، خالص و مظهر رحمت، نیکوترین آفریده، خزانه دار آمرزش، پیشوای خوبیها و برکات، نجات دهنده خلق از هلاکت به اذن پروردگار، دعوت کننده دین محکم به امر خداوند و اولین میثاق پذیر از پیامبران و آخرین بعثت کننده و غوطه ور در دریای فضیلت، کمال و درجه بلند و رفیع و مرتبه عظیم و امانتی از پشت مردان پاک و مستقل شده از رحمهای مطهر قلمداد شده است .

به همین دلیل مؤمنان رو به آستان حضرت دوست آورده و می گویند خدایا چنانکه او را به شرافت خاص خود مخصوص به این مرتبه فرمودی و این منقبت بزرگ را بر او ذخیره کردی بر آن پیامبر گرامی که به عهد خود وفا کرد درود بفرست .

آنچه ذکر شد تنها گوشه ای از دلایل خوانده شدن آن رسول گرامی (ص) به صفت اعظم است .

بنابراین دست یافتن به حقیقت شخصیت او حتی بوسیله ماهرترین غواصان که در اقیانوسهای هستی به کندوکاو می پردازند امکان پذیر نیست .

اما از آنجا که آب دریا را اگر نتوان کشید پس به قدر تشنگی باید چشید یافتن زلال شخصیت آن صاحب جلال از زبان سلاله های پاک سرشت تربیت شده در مکتب او مناسبترین اقدام به نظر می رسد و همت گردآورندگان این مجموعه در کنکاش کلمات امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری و گلچین آن فرمایشات، اقدامی شایسته و قابل ارزش است .

کتاب " مروری بر زندگی و خصوصیات اخلاقی پیامبر اعظم(ص)" ده فصل را شامل می شود .

مروری بر زندگی و خصوصیات اخلاقی پیامبر اعظم(ص)، بعثت پیامبر اعظم(ص) و برکات آن، هجرت پیامبر اکرم(ص) به یثرب و فرآیند ایجاد مدینة النبی، روش حکومت و شاخصه های نظام پیامبر اعظم(ص)، مبارزات، جنگها و دعوتهای پیامبر اعظم(ص)، قرآن و پیامبر اکرم رحمت للعالمین، اهل بیت پیامبر(ص)، دشمنان پیامبر اعظم(ص)، جمهوری اسلامی ایران کشور رسول خدا و مسئولیت مسلمانان نسبت به پیامبر اعظم، عناوین ده فصل کتاب فوق است که در هر فصل موارد خاصی را به صورت تفصیلی مورد بررسی، تبیین و تشریح قرار داده است .

امیر حسین کاوه و مرتضی شهریاری تهیه کنندگان این کتاب هستند که در قطع رقعی، از سوی معاونت فرهنگی حوزه مرکزی سپاه در 186 صفحه چاپ و منتشر شده است . 

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo