شهید آوینی

 
ارتش جمهوری اسلامی ایران منادی صلح و امنیت برای منطقه است
مراسم بزرگداشت روز ارتش صبح امروز با حضور دکتر احمدی نژاد رئیس جمهور در جوار مرقد مطهر حضرت امام(ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران آغاز شد.

مراسم رژه نیروهای ارتش، همزمان با 29 فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی ایران صبح امروزدر حضور فرماندهان عالی رتبه نظامی کشور، جمعی از خانواده شهدا و وابستگان نظامی کشورهای خارجی در تهران در کنار مرقد مطهر حضرت امام خمینی (ره) پس از سخنرانی رئیس جمهور برگزار می شود.

در این مراسم علاوه بر رژه یگان های از نیروهای سه گانه ارتش جمهوری اسلامی ایران، قرار است یگانهای مختلف نیروهای سه گانه ارتش مهمترین دستاوردهای تحقیقاتی و خودکفایی خود را به نمایش بگذارند.

رژه هوایی انواع بالگردها  و هواپیماهای نیروی هوایی ارتش از دیگر برنامه های است که در این روز به اجرا در خواهد آمد.

همچنین جدیدترین تجهیزات راداری ، سامانه های موشکی و تجهیزات پیشرفته مخابراتی و ارتباطی نیز در رژه بزرگ روز ارتش به نمایش گذاشته خواهد شد. 

گفتنی است؛ بیش از صد خبرنگار، عکاس و تصویربردار رسانه های داخلی و خارجی مراسم امروز را پوشش خبری می دهند.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه ارتشیان و سپاهان جمهوری اسلامی آماده جانفشانی در راه خدا و تحت ولایت خدا هستند، تاکید کرد: دشمنان می دانند که ارتش با ایمان و تعهد با اقتدار می تواند از کیان ایران دفاع نموده و دست هر متجاوزی را قطع کند.

محمود احمدی نژاد صبح امروز در سالروز ارتش جمهوری اسلامی و در مراسم رژه یگان های ارتش در مرقد مطهر امام خمینی (ره) با گرامیداشت 29 فروردین روز ارتش و یادآوری نام شهیدان فلاحی ، فکوری ، نامجوو صیاد شیرازی و... گفت: ارتش ایران و همه رزمندگان اسلام ارتشی توحیدی و متکی به خدا هستند که ملاک بهشت را به آنان  نوید می دهند.

وی ارتشیان و سپاهیان را آماده جانفشانی در راه خدا و تحت ولایت خدا عنوان کرد و خطاب به نیروهای ارتش  افزود: امروز شما از قوی ترین  ارتش های جهان هستید چون به خدا متکی هستید و دشمنان نیز این مسئله را به خوبی می دانند که ایمان و تعهد شما نسبت به اسلام و ایران ارتشی قدرتمند ایجاد کرده که با اقتدار می توانند از کیان ایران دفاع نموده ، دست هر متجاوزی را قطع کرده و ننگ پشیمانی را در پیشانی دشمنان بنشانند .

احمدی نژاد اظهار داشت: ارتش موحدین باید آماده ، مجهیز به فناورهای روز و هوشیار باشند و پیام  صلح و امنیت را به منطقه و کشورهای همسایه اعلام نماید.

رئیس جمهور با بیان اینکه امروز ارتش جمهوری اسلامی ایران منادی صلح و امنیت است، تصریح کرد : اقتدار ارتش برای هیچ کس تهدید نیست چرا که ارتش ما در مقابل دوستان خاضع و در مقابل دشمنان چون شهابی خط شکن است.

وی با تاکید بر اینکه ارتش ایران برای هیچ ملتی تهدید محسوب نمی شود گفت: ما خواهان صلح و امنیت و پیشرفت برای همه کشورها خصوصا کشورهای همسایه هستیم  و آن را جزیی از امنیت خود می دانیم .

رئیس جمهور با قدردانی از جوانانی که منشا فناوریهای جدید در ارتش و سایر قوای مسلح بوده اند، تاکید کرد: از افسران ، سربازان و همه قوای مسلح بویژه ارتش سرافراز جمهوری اسلامی که همواره  آمادگی خود را حفظ می کند سپاسگزاری می کنم .

به گزارش خبرنگار ما، پس از سخنان رئیس جمهور رژه نیروهای ارتش جمهوری اسلامی از مقابل کلام الله مجید ، تمثال مبارک بنیانگذار جمهوری اسلامی و مقام معظم رهبری ، رئیس جمهور و فرماندهان  عالیتربه نظامی آغاز شد.

 

منبع:خبرگزاری مهر

Copyright © 2003-2022 - AVINY.COM - All Rights Reserved
logo